استاندار بوشهرگفت:برای تبدیل مزارع دیم به آبی در شمال این استان از سد چم و شیر با چالش هایی مواجه بودیم که با تلاش چیتچیان وزیر نیرو برطرف شده است.
کد خبر: ۱۲۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 30 October 2015
تابناک بوشهر: مصطفی سالاری در نشست با وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: بطور نسبی در شمال استان بوشهر به جز تجارت سنتی هیچ ظرفیت دیگری برای مردم این خطه نداریم و همین امر ایجاب می کند ظرفیت های توسعه ای مورد نیاز فراهم شود.

وی یادآورشد:منطقه ویژه مهمترین ظرفیت سرمایه گذاری در شمال استان بوشهر است .

استاندار بوشهر اضافه کرد: ساحلی بودن، متصل بودن به فرودگاه وزارت نفت، اتصال بزرگراه در حال ساخت، همجواری با خط های پنجم و ششم لوله گاز و عبور نفت خام در مجاورآن از جمله مزیت های منطقه ویژه شمال این استان است.

وی گفت:توسعه صنایع دریایی به عنوان یکی از ظرفیت های مهم این استان هم در جزیره صدرا و هم در یک پهنه جدیدی به عنوان محدوده سایت دوم منطقه آزاد پیش بینی شده است.

سالاری افزود: پردازش محصول های تولیدی این استان بویژه در حوزه آبزیان، صیفی و خرما می تواند به افزایش میزان صادرات کشور کمک کند.

وی یادآورشد: در حوزه صنایع معدنی نیز در حد دو کارخانه سیمان کنونی استان و فراورده های بتنی و همچنین گچ و فرآورده های آن می توان با سرمایه گذاری به ظرفیت سازی بیشتر برای صادرات مواد معدنی برنامه ریزی کنیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار