بسته دانشگاه‌های تابناک؛
تابناک: دانشگاه اصفهان باید منبع و سرآمد تیتر اخبار علمی و آموزشی و تحقیقاتی باشد نه اینکه مسئله مدیریت این دانشگاه دیگر مسائل مهم را تحت الشعاع قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 27 October 2015

به گزارش تابناک اصفهان، دانشگاه ها یکی از مکان های مهمی هستند که می توانند در رشد و توسعه جامعه موثر باشد و از همین رو مورد توجه قرارگرفتن این مسئله که دانشگاه چه اهمیتی دارد می تواند در رشد و توسعه دانشگاه موثر باشد.

استان اصفهان یکی از استان هایی است که در زمینه دانشگاه فعال بوده و این نهاد های آکادمیک هم از لحاظ کمی و کیفی گستره خوبی در این استان دارند، با توجه به این مسائل شنبه ها قصد داریم به بررسی اخبار و اتفاقات دانشگاهی استان بپردازیم.

ارتباط دانشگاه و شهرداری فوق العاده کمرنگ است

جمالی نژاد با اشاره به فعالیت های موثر شهرداری در طول سه ماه گذشته که با حمایت فکری دانشگاهیان صورت گرفته است، اظهار کرد: مرکز نوآوری و خلاقیت شهری برای اولین بار در کشور در اصفهان راه اندازی شد که در نقش دفاتر ارتباط با صنعت می تواند پویا باشد و برای رفتن به سمت شهری خلاق موثر واقع شود. همچنین راه اندازی مرکز رشد در مراکز علمی تحقیقاتی اصفهان پیگیری و راه اندازی می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و شهرداری فوق العاده کمرنگ است، تصریح کرد: بسترهایی برای ارتباط با دانشگاه های مختلف اصفهان از جمله دانشگاه اصفهان وجود دارد و دانشگاه مقدس است و نباید این ارتباط مقدس با شهرداری دستخوش مباحث حاشیه ای شود بلکه این ارتباط باید تقویت شود.

وی با اشاره به موضوع دانش محوری و کریدور علم و فناوری برای اولین بار در اصفهان تاکید کرد: برخی مدیران اجرایی نمی دانند منطقه ویژه علم و فناوری چیست و دانشگاه ها چه وظیفه ای دارند بنابراین تبیین آن بر عهده دانشگاه است.

برگزاری مسابقات نوروروباتیک برای اولین بار در ایران

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد با بیان اینکه سعی داریم تا نگاه بین رشته‌ای را توسعه دهیم، تصریح کرد: مسابقات نورورباتیک برای اولین بار در ایران توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد پیشنهاد و پروپوزال آن تهیه و موافقت اولیه آن انجام شد و در سال 95 برگزار خواهد شد.

هارونی با اشاره به پتانسیل‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه دولت‌آباد توضیح داد: سیاست دانشگاه بر استفاده بهینه از شرایط و امکانات موجود است، تا جایی که از میان 10 شرکت دانش بنیان که در شورای اقتصاد دانش بنیان استان تصویب شده، دو شرکت از دانشگاه دولت‌آباد حضور دارد.

وی با بیان اینکه پتانسیل‌های انسانی و آمایش صنعتی اطراف دانشگاه را مورد توجه قرار دادیم، ادامه داد: بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی با پتانسیل‌های بالا در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد قرار دارد. دانشگاه رایزنی‌هایی انجام داده تا با شرکت‌های مستقر در این شهرک‌ها وارد تعامل شود که تا حدودی نیز این رایزنی‌ها به نتیجه رسیده است.

برگزیدگان مسابقات ایده شو

همایش «ايده شو» با موضوع «کسب و کار آینده من» و با حضور دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

سرپرست جذب و پذيرش شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان در رابطه با جزئيات اين همايش گفت: با برنامه ریزی های انجام شده چهارشنبه پایان هر ماه مسابقات ایده پردازی با عنوان «ایده شو» با موضوعات مختلف برگزار می شود.

لیلا خدابنده اضافه كرد: رضوان حاجيان، فاطمه افزون و عليرضا ترابي نفرات برتر اين دوره از مسابقات بودند.

دبیر همایش ایده شو ادامه داد: این همایش که به همت کمیته جذب و پذیرش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود با فراخوان از عموم افراد دعوت می کند تا ایده های خود را در یک پاراگراف در سایت معرفی شده ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: پس از ثبت همه ایده ها، کمیته 5 نفره داوران آن ها را داوری می کنند و 12 ایده انتخاب می شوند؛ از بین 12 نفر، 5 نفر برگزیده می شوند که باید در عرض کمتر از 5 دقیقه ایده خود را برای تماشاچیان فعال مطرح کنند که پس از اظهار نظر داوران و تماشاچیان 3 نفر که صاحب ایده های برتر هستند انتخاب می شود و جوایزی به آن ها اعطا می گردد.

خدابنده با اشاره به هدف این مسابقات گفت: ترویج فرهنگ کارآفرینی و خلاقیت در جامعه و استفاده از ایده های برتر در شهرک علمی و تحقیقاتی از اهداف برگزاری این همایش است.

نظر وزیر علوم در خصوص وضعیت دانشگاه اصفهان

"دکتر محمد فرهادی" وزیر علوم، در حاشیه افتتاح آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف روسای دانشگاه‌های خوارزمی و اصفهان، گفت: این دو دانشگاه در دستور کار شورا قرار دارد. روز گذشته ما جلسه‌ای داشتیم که در این خصوص بحث شد و مباحث همچنان ادامه دارد.

استعفا همزمان با سالگرد مدیریت!

در حالی که تنها چند روز از بیست و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل را پشت سر گذاشته بودیم، خبر استعفای رحمت‌الله عبدالله‌زاده به صورت رسمی اعلام شد.

این خبر که مانند خبر استعفای دکتر رضا رمضانی، رئیس سابق این دانشگاه، ناگهانی بود، دقیقا در روزهایی منتشر شد که از حضور مجدد دکتر عبدالله‌زاده در کسوت مدیریت این دانشگاه، یک سال می‌گذشت.

دکتر عبدالله‌زاده که دارای مدرک دکترای علوم قرآن و حدیث است در سال گذشته پس از شش سال ریاست رضا رمضانی در مراسمی به عنوان سرپرست این دانشگاه منسوب شد.

دکتر رمضانی در سال‌های ریاست خود بر این دانشگاه، فعالیت‌های دامنه‌داری را در زمینه‌های عمرانی آغاز کرد و در کنار آن تبلیغات گسترده‌ای را کلید زد. پس از آن، با روی کار آمدن رحمت‌الله عبدالله‌زاده، این فعالیت‌های عمرانی ادامه پیدا کرد، با این حال از وسعت تبلیغات کاسته شد.

عبدالله‌زاده ، ضمن تایید این خبر، مشکلات شخصی را به عنوان عامل اصلی این استعفای ناگهانی عنوان و بیان جزئیات بیشتر در این مورد را به فرصتی دیگر موکول کرد.

همچنین بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل دکتر امیر لقمان رئیس دانشگاه پیام نور واحد نوش آباد، با حفظ سمت به عنوان مسئول امور جاری دانشگاه منصوب شده است.

بازهم حرف از ریاست دانشگاه اصفهان در میان است!

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: اداره دانشگاه اصفهان با سرپرست بیش از این خلاف قانون است.

محمد جواد جرستانی پور اظهار کرد: مدت زمان قانونی سرپرستی سه ماه است که متاسفانه این موضوع در مدیریت دانشگاه اصفهان امروز به بیشتر از بیست و دو ماه رسیده است.

وی گفت: اولین موضوع قابل بحث در این رابطه این است که خود مسوول فعلی باید پیگیر این وضعیت باشد و ببیند جایگاهش قانونی است یا خیر.

جرستانی پور افزود: دومین موضوع در این بخش شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ضروری است این شورا با قاطعیت و جدیت تکلیف این بحث را روشن کند.

وی با یادآوری اینکه اگر دیروز در ابتدای سرپرستی سرپرست فعلی دانشجویی تازه وارد بود امروز ترم پنج خود را سپری می کند اظهار کرد: اداره دانشگاه اصفهان با این درجه از اعتبار و شاخص علمی زیبنده نیست.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در زمان حاضر یک ماه از سال تحصیلی جدید دانشگاه ها هم گذشته اما همچنان این مرکز اموزش عالی با سرپرست اداره می شود.

وی بار دیگر با انتقاد از مسوولان امر و قانونی نبودن جایگاه سرپرست فعلی اضافه کرد: مراجع ذی صلاح سریعتر تکلیف دانشگاه اصفهان را روشن کنند.

جرستانی پور این بحث را یک مطالبه مهم دانست و افزود: امروز نمایندگان و اعضای هیات علمی نیز این را مطالبه کرده اند اما به جایی نرسیده اند.

به گفته وی، در همین استان اصفهان به تعداد زیادی اساتید و مدیران قوی و نخبه داریم که هم تعهد و هم تخصص کافی دارند و با این وجود ادامه این وضعیت توجیهی ندارد.

جرستانی پور در پایان تاکید کرد: دانشگاه اصفهان باید منبع و سرآمد تیتر اخبار علمی و آموزشی و تحقیقاتی باشد نه اینکه مسئله مدیریت این دانشگاه دیگر مسائل مهم را تحت الشعاع قرار دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
دانشگاه را دو دستی چسبیده ول کن هم نیست!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار