شهردار منطقه 11 با اشاره به وجود 31 هزار متر مربع بافت فرسوده در محله قلمستان منطقه 11، گفت: تهدیدهای محله‌ای در بافت فرسوده محله‌های مرکزی شهر تهران برداشته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴ 26 October 2015
نصرالله آبادیان در بازدید از سرای محله قلمستان و نشستی که با حضور هیئت امنا برگزار شد؛ با بیان اینکه خیابان قلمستان با کارکرد ویژه صنفی به عنوان بورس فروش دوچرخه در شهر تهران مطرح است؛ به اهمیت برنامه ریزی و اقدامات زیر ساختی و توسعه محور با هدف رفاه شهروندان، کسبه و مراجعین اشاره کرد و تدوین سند توسعه محلات بر اساس کارکرد و نیازهای محله ای را یک ضرورت دانست.

شهردار منطقه 11 افزود: محله قلمستان با دارا بودن بخش قابل توجهی از بافت فرسوده منطقه در حال نوسازی است و با این نوسازی توسعه سرانه های ورزشی، خدماتی و فرهنگی در این محله ارتقا خواهد یافت.

آبادیان برجسته سازی محلات را حائز اهمیت دانست و تقویت مدیریت محله را در ایجاد حس تعلق مکان و محله که هم اکنون در محله های مرکزی شهر تهران به وجود آمده ارزشمند دانست که نیاز به ظرفیت سازی و ایجاد زبان مشترک دارد.

او با اشاره به اینکه تهیه سند توسعه محلات که هم اکنون در دست تدوین است، خاطرنشان کرد که برنامه های هر محله از طریق این سند محقق خواهد شد.

نامگذاری محله قلمستان که سابقه شکل گیری آن به زمان قاجاریه برمی‌گردد به دلیل وجود باغات و درختکاری های آن بوده است و هم اکنون این محله به عنوان بورس فروش دوچرخه در شهر تهران شناخته شده است که با وجود بخش وسیعی از بافت فرسوده نیاز به توانمندسازی، رفع مشکلات و تهدیدهای محله ای، توسعه سرانه های خدماتی و برنامه ریزی اجتماعی دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار