۲۵ میلیون و ۹۰ هزار و ۵۳۷ مسافر با ۲۰۳ هزار و ۲۵۰ پرواز بین مسیرهای داخلی و خارجی کشور طی ۶ ماه نخست سال جاری جابجا شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳ درصدی تعداد پروازها و ۲ درصدی میزان جابجایی مسافران را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 19 October 2015
تابناک فارس به نقل از میزان: نیمه نخست سال جاری در مجموع ۲۵ میلیون و ۹۰ هزار و ۵۳۷ مسافر با ۲۰۳ هزار و ۲۵۰ پرواز از ۵۱ فرودگاه کشور جابجا شدند.

فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترددترین فرودگاه کشور در ۶ ماهه نخست امسال میزبان اعزام و پذیرش ۶ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۱۴۷مسافر از طریق ۵۶ هزار و ۱۱۴ پرواز بود که این میزان در ۶ ماهه نخست سال گذشته جابجایی ۷ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۹۵۹ مسافر با ۸۵ هزار و ۲۲ نشست و برخاست بود. بر اساس این آمار تعداد نشست و برخاست فرودگاه مهرآباد در نیمه نخست امسال نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته ۳ درصد کاهش و میزان اعزام و پذیرش مسافران در این فرودگاه نیز ۴ درصد کاهش داشت.

همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۴ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۹۰ مسافر با ۳۱ هزار و ۴۹۵ پرواز در فرودگاه بین المللی مشهد اعزام و پذیرش شدند که اعزام و پذیرش در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۴ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۱۷ مسافر از طریق ۲۹ هزار و ۳۱۱ نشست و برخاست بود. بر اساس این آمار تعداد پروازهای فرودگاه مشهد در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد و تعداد مسافران این فرودگاه نیز ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رشد ۱۶ درصدی پروازها و تعداد مسافران فروگاه امام
فرودگاه بین‌المللی امام خمینی نیز در ۶ ماهه نخست امسال پذیرای ۳ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۴۸مسافر با انجام ۲۶ هزار و ۴۱۵ پرواز بود که این میزان در نیمه نخست سال گذشته رشد ۱۶ درصدی در بخش پروازی و رشد ۱۶ درصدی در بخش مسافری را نشان می‌دهد به طوری که در نیمه نخست سال گذشته ۳ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۷۱۸ مسافر از طریق ۲۲ هزار و ۷۲۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی جابجا شدند.

بر اساس این گزارش در ۶ ماهه نخست سال جاری یک میلیون و ۴۲۱ هزار و ۵۹۱مسافر از طریق ۱۴ هزار و ۶۱۷ پرواز در فرودگاه بین المللی شیراز اعزام و پذیرش شدند که این میزان در ۶ ماهه نخست سال گذشته اعزام و پذیرش یک میلیون و ۲۸۹ هزار و ۷۲۹ مسافر از طریق ۱۲ هزار و ۳۰۳ نشست و برخاست بود. بر اساس این آمار تعداد نشست و برخاست فرودگاه شیراز در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۱۹ درصدی و میزان اعزام و پذیرش مسافران این فرودگاه نیز حاکی از رشد ۱۰ درصدی دارد.

طی آمار ارائه شده در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۵۳۱ مسافر از طریق ۱۰ هزار و ۲۱۲ پرواز در فرودگاه بین المللی اهواز اعزام و پذیرش شدند که این میزان در ۶ ماهه نخست سال گذشته اعزام و پذیرش یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۱۸۸ مسافر از طریق ۱۰ هزار و ۳۰ نشست و برخاست بود. بر اساس این آمار تعداد نشست و برخاست فرودگاه اهواز در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش و میزان اعزام و پذیرش مسافران این فرودگاه نیز ۴ درصد کاهش داشته است.

در فرودگاه بین المللی اصفهان نیز در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۳۰۵ مسافر از طریق ۹ هزار و ۵۴۸ پرواز اعزام و پذیرش شدند که این میزان در ۶ ماهه نخست سال گذشته اعزام و پذیرش یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۷۵۸ مسافر از طریق ۹ هزار و ۳۱۹ نشست و برخاست بود. بر اساس این آمار تعداد نشست و برخاست فرودگاه اصفهان در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت ۲ درصد افزایش و میزان اعزام و پذیرش مسافران این فرودگاه بدون تغییر بوده است.

همچنین در ۶ ماهه نخست امسال هفتصد و ۴۱ هزار و ۶۷۶ مسافر از طریق ۵ هزار و ۴۷۸ پرواز در فرودگاه بین المللی تبریز اعزام و پذیرش شدند که این میزان در ۶ ماهه نخست سال گذشته اعزام و پذیرش هفتصد و ۴۵ هزار و ۱۵ مسافر از طریق ۵ هزار و ۵۱۸ نشست و برخاست بود. بر اساس این آمار تعداد نشست و برخاست فرودگاه تبریز در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش و میزان اعزام و پذیرش مسافران این فرودگاه نیز بدون تغییر بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار