وزیر کشور گفت: بنده به عنوان وزیر هر زمان که به این نتیجه برسم فرماندار یا استانداری توانایی انجام کار را ندارد آن را عوض می‌کنم حتی اگر شب انتخابات به این نتیجه برسم فرماندار یا استاندار را عوض خواهم کرد.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 15 October 2015
تابناک تبریز :عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز (پنجشنبه) در نشست خبری که در استانداری اصفهان برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه رئیس جمهور در استان مازندران اعلام کردند احساس می‌کنم برای تحرک بیشتر لازم است تغییراتی در دولت ایجاد شود، آیا وزارت کشور برنامه‌ای برای تغییر استانداران دارد یا خیر، اظهار داشت: ایشان نگفتند تغییرات در دولت. ایشان توضیح دادند که من تغییرات در سیاست‌ها و روش‌هایی که در گذشته اتخاذ شده است تغییراتی بوجود خواهد آمد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای آیا شاهد مذاکرات ملی در کشور بین گروه‌ها و جریانات خواهیم بود گفت: مذاکرات بین گروه‌های سیاسی همیشه بود هو همیشه نیز خواهد بود و هیچ ربطی به برجام ندارد. گروه‌های سیاسی با یکدیگر قهر نیستند و هیچ اختلافی بین آنها وجود دارد و اگر اختلافی نیز وجود داشته باشد در حد تفاوت سلیقه‌ها است و اگر این موضوع نیز وجود نداشت گروهی تشکیل نمی‌شد و قانون تعیین‌کننده نهایی است.

وزیر کشور همچنین در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عدم پرداخت بودجه به شهرداری اصفهان، گفت: بین دولت و شهرداری بده‌بستان وجود دارد بعضی جاها دولت طلبکار است، شهرداری بدهکار است و بعضی جاها نیز دولت بدهکار و شهرداری بستانکار ولی نگاه دولت به تقویت شهرداری‌هاست.

رحمانی‌ فضلی ادامه داد: ما در سال 93 نسبت به 92 تقریبا حدود 2 برابر دولت به شهرداری‌ها کمک کرد که این دو برابر در قالب تجهیزات، ماشین‌آلات، قیر و کمک‌های نقدی بود و این رقم در سال 94 دولت یک رقم 5 هزار و 500 میلیارد تومان و یک رقم 3 هزار و 100 میلیارد تومان پرداخت کرده است که متاسفانه ما با مشکل کمبود درآمد و کاهش قیمت نفت روبرو بودیم ولی پیگیر این موضوع هستیم که بتوانیم این موضوع را محقق کنیم و نگاه دولت همیشه نگاه حمایتی و کمک به شهرداری‌ها بوده است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: اخیرا نیز درخواست خرید اتوبوس و تاکسی و همچنین ماشین‌آلات را به دولت برده‌ایم که از محل بند "ق" بتوانیم این خریدها را انجام دهیم که بخشی از اینها نیز در قالب کمک به شهرداری اصفهان پرداخت خواهد شد و امیدواریم بتوانیم کمک بیشتری را به شهرداری‌ها انجام دهیم.

وی با اشاره به بحث توسعه مترو اصفهان، گفت: رئیس جمهور با توجه به سفری که به این استان داشتند حدود 600 میلیون دلار از محل درآمد فاینانس پرداخت کردند و ما پیگیر تحویل آن هستیم که برای ادامه توسعه خط فعلی و راه‌اندازی ادامه خطوط هزینه شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی دولت در سال 94 وضعیت مطلوبی نبوده اما با همه این شرایط اولویت حمایت از شهرداری‌ها را فراموش نکرده است.

وزیر کشور در ادامه این نشست خبری با اشاره به بحث تفویض اختیارات استانداران، گفت: موضوع اختیارات استانداران یک ضرورت واجب است زیرا در استان‌ها توانمندی‌ها و امکانات منابعی داریم و اگر اختیار استانداران تقویت شود و دولت و دستگاه‌های اجرایی بتوانند اختیارات استانداران را بیشتر کنند کیفیت بهتری در کار پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: دولت در دو مرحله به استان‌ها اختیار داده ولی هنوز این اختیارات کافی نیست و ما به تناسب اختیارات مسئولیت بالاتری را قبول می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که ما آمادگی پذیرش مسئولیت‌های بیشتری در ایفای نقش به خصوص اقتصاد در کشور داریم و نگاه رئیس جمهور نیز این است و در برنامه ششم توسعه نیز بحث مفصلی شده که یکی از سرفصل‌ها بحث توازن و تعادل‌های منطقه‌ای است که در این چارچوب بحث اختیارات استان‌ها نیز تعریف می‌شود. 

رحمانی فضلی همچنین در ادامه این نشست با اشاره به نشاط سیاسی در آستانه انتخابات، گفت: ما آنچه که قانون مشخص کرده همه امکانات را در چارچوب قانون برای ایجاد یک فضای بانشاط در انتخابات فراهم می‌کنیم. در قانون انتخابات یک فصل آن مربوط به تبلیغات است. در تبلیغات دقیقا مشخص شده که کاندیداها چگونه تبلیغات کنند و ما نیز طبق اختیاراتی که قانون قرار داده انتخابات را برگزار می‌کنیم.

وزیر کشور در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: انتخابات الکترونیکی به این معنا نیست که تاکنون چنین انتخاباتی برگزار نشده ما تقریبا از فرآیند انتخابات حدود 90 درصد مراحل آن الکترونیکی بوده و فقط در قسمت اخذ و شمارش به صورت سنتی می‌شده است. منظور ما از تمام الکترونیک برگزار کردن انتخابات این است که این دو مرحله نیز به صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به منابعی که در اختیار داریم 9 کلانشهر و حوزه‌های انتخابیه اطراف را به صورت الکترونیکی برگزار خواهیم کرد که البته این موضوع مستلزم هماهنگی با شورای نگهبان است ما ابتدا با شورای نگهبان وارد مذاکره شدیم و به صورت مشترک تیم فنی تشکیل دادیم و الحمدالله در حوزه سخت‌افزاری و سفارش دستگاه به توافق رسیده‌ایم و در حال حاضر کارشناسان در حال بررسی بحث نرم‌افزاری دستگاه رای‌گیری هستند که انشاءالله در این خصوص نیز به توافق خواهیم رسید.

رحمانی فضلی افزود: به طور مثال ما در تهران 2 روز وقت شمارش آرا در تهران می‌کردیم که با این روش در نصف روز آرا را اعلام می‌کنیم.

وزیر کشور همچنین در خصوص بکارگیری بانوان در مشاغل دولتی گفت: همانطور که نماینده استان در جلسه شورای اداری گفتند آمار خوبی را از بکارگیری بانوان در استان اصفهان اعلام کردند و این استان در واگذاری مسئولیت به بانوان از سایر استان‌ها جلوتر است. بنابراین هیچ محدودیتی برای دادن مسئولیت به بانوان نداریم و حداقل در وزارت کشور اینگونه است.

وی تصریح کرد: البته باید ظرفیت پذیرش مسئولیت‌ها با توجه به سوابق اجرایی افراد باشد.

رحمانی فضلی در خصوص ضریب امنیت الکترونیکی شدن انتخابات گفت: الکترونیکی کردن سرعت و صحت اخذ رای را بالا خواهد برد و کاری که به ماشین سپرده می‌شود صحت آن بالاست و اطمینان بیشتری به نظر می‌رسد که داشته باشیم و اگر اعتراضی در خصوص شمارش آرا وجود داشته باشد با سرعت و دقت بیشتری پاسخ دهیم.

وزیر کشور در خصوص ارزیابی وزارت کشور از فرمانداران استان اصفهان تصریح کرد: بنده به عنوان وزیر هر زمان که به این نتیجه برسم فرماندار یا استانداری توانایی انجام کار را ندارد آن را عوض می‌کنم حتی اگر شب انتخابات به این نتیجه برسم فرماندار یا استاندار را عوض خواهم کرد. 

وی افزود: ارزیابی ما از فرمانداران استان اصفهان متوسط به بالاست و از آنها راضی هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :