با حضور وزیر علوم در کرج انجام شد
با حضور مسئولان ارشد ملی و استانی از جمله وزیر علوم از 13 دستاورد علمی و دانشگاهی نوین برتر علمی و فن بازار در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 13 October 2015
به گزارش تابناک- البرز: ظهر امروز طرح بررسی کارآیی سیستم بی‌دراف در تصفیه پساب حاصل از پرورش برخی آبزیان، ماشین کودپاش دامی دو طرفه هلیسی مجهز به استوانه پرتاب، طرح پهنه بندی اقلیمی ایران از دیدگاه بیمه محصولات کشاورزی در مقابل آسیب‌های خشکسالی، سرماهای زیان بخش و بارش‌های سیل آسا و طرح تکثیر در اسارت و پرورش مار افعی لطیفی و افعی زنجانی رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، رونمایی از راهکاری برای تامین سم مورد نیاز کشور و تقویت جمعیت های طبیعی کاهش یافته، ایجاد ترکیب ژنیتکی گوسفندی چند قلو زا کم دنبه، طرح ساخت و ارزیابی یک نمونه دستگاه بسته‌بندی میوه و سبزیجات تازه مبتنی بر سامانه کنترلی توسعه یافته، طرح اطلس ملی بیابانزایی کشور، تولید بیو سنسور برپایه اکتردواکسیژن کلاک برای سنجش سریع اجزاء غذایی و مخاطرات غذایی از دیگر دستاوردهای جدید پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است.

طرح سنتزیک نانو مولتی جاذب جدید برای حذف نیترات و کادمیوم از پساب کشاورزی، طرح ژئوپونیک و تغذیه فسفری گیاهان از آپاتیدهای ایران، دانشنامه تعاون و فرآیند تدوین آن، طرح الگوی ایرانی مشارکت و توانمندسازی جوامع محلی با رویکرد شبکه اجتماعی و طرح رزین جدید مقاومت‌تر و خشک در کاغذ برپایه پلی اکریل آمیت دیگر طرح‌های جدید پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بود که امروز با حضور مسئولان رونمایی شد.

در بخشی از این مراسم محمد فرهای وزیر علوم طی سخنانی اظهار داشت: هم‌اکنون 36 پارک علم و فناوری فعال در کشور داریم که با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده راه‌اندازی پارک‌های تخصصی در زمنیه هنر و کشاورزی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از تعداد 36 پارک فعال در کشور 3 پارک در دولت یازدهم تاسیس شده است.

وزیر علوم تأکید کرد: در پارک‌های فعال در کشور 600 شرکت نیز مستقر است و زمینه توسعه علوم را فراهم کرده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نزدیک به 900 شرکت دیگر نیز در بیرون از پارک‌ها در زمینه‌های علم و فناوری فعالیت دارند افزود: این مراکز فناوری در دانشگاه‌ها نیز فعال هستند که در این راستا هم‌اکنون 90 مرکز فناوری در دانشگاه‌ها فعال است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به توسعه علم و دانش بیشتر در کشور تأکید کرد و گفت: کشور باید با تکیه به دانش خود به سمت توسعه و پیشرفت بیشتر گام بردارد.

فرهادی اعلام کرد: در این راستا یکی از برنامه‌های ما برای تحقق اهداف مورد نظر جهت‌گیری‌ها برای ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم، کارآفرین و ماموریت‌گرا است.

وزیر علوم بر ضرورت فعالیت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و بیان داشت: نیازهای کشور با استفاده از محصولات دانش بنیان بسیار مهم است.

وی در ادامه به فعالیت دانشگاه‌های جامع اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توسعه فعالیت‌های این دانشگاه‌ها این مراکز نیز به سمت دانشگاه‌های برتر شناخته شوند.

وزیر علوم تحقیفات و فناروی در ادامه سخنان خود بر تعامل دانشگاه‌های کشور تأکید کرد و افزود: البته تمام دانشگاه‌های کشور و مراکز علمی باید هم‌سو باشند و برای انجام تحقیقات و پژوهش‌ها با یکدیگر تعامل و ارتباط تنگاتنگ داشته باشند در واقع ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع نیز یکی از مهمترین اولویت‌ها باشد.

وی در ادامه از تفاهمنامه همکاری‌های علمی با ژاپن به منظور برقراری دوره‌های آموزشی مشترک، تحصیلات تکمیلی و تحقیقات مشترک منعقده شده خبر داد و گفت: در این راستا تحقیقات مشترکی نیز با فرانسه و آلمان داریم که قرار است این تحقیقات گسترش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار