مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۷۰ هزار نفر در صنعت صنایع دستی فعالیت دارند که ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از آنان بیمه شده هستند.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 07 June 2023

هفته صنایع دستی بهانه ای شد تا بالاخره پس از 18 ماه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان رودررو با خبرنگاران قرار بگیرد و به پرسش های آنها پیرامون موضوعات مرتبط با این حوزه پاسخ دهد.

علیرضا ایزدی در این نشست گفت: در حال حاضر ارتباط بین شهرداری اصفهان و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان را به بهترین شکل ممکن دانست.

به گفته وی در حال حاضر 6 پروژه اجرایی روی میز مشترک شهرداری و میراث فرهنگی استان اصفهان قرار دارد که به‌زودی و در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود و احیای طرح دولت‌خانه صفوی نیز بخشی از آن است.

ایزدی بهره‌مندی از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده اصفهان برای توسعه صنایع دستی را ضروری عنوان کرد و افزود: شهرهای خواهرخوانده می‌توانند به جذابیت این هنر کمک کنند، در این راستا نشست‌های خوبی با کشورهای مختلف جهان همچون روسیه و چین برگزار شده است.

موضوع بیمه هنرمندان دیگر موضوعی بود که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان نسبت به آن واکنش نشان داد و گفت: در استان اصفهان بالغ بر ۷۰ هزار نفر در صنعت صنایع دستی فعالیت دارند که تنها ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از آنان بیمه شده هستند.

ایزدی با بیان اینکه این اداره تأکید بسیاری بر موضوع ارزیابان صنایع‌دستی داشته است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مسائل گمرکی حل شده و درحال حاضر گمرک، ارزیابیِ اهل فن را دارد که انجا برای بحث صادرات مستقر هستند، اما این صنعت یک ایراد بزرگی دارد و این است که مستقیماً درگیر مسائل سیاسی است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که هنرمندان ما با آن در کشور دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گرانی بیش‌ازحد فلز مس بوده که در عرصه صنایع‌دستی بسیار پرکاربرد است، در این راستا پیشنهاد می‌دهیم در قالب مسئولیت اجتماعی برخی از کارخانه‌ها فعال در این عرصه، مس ارزان‌قیمت‌تر به دست هنرمندان برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار