درختان پرخطر به‌دلیل پیشگیری از بروز حوادث جانی و مالی برای شهروندان در سطح مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر قطع شده است.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ 04 June 2023

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با اشاره به قطع‌شدن تعدادی از درختان خطرآفرین در سطح شهر گفت: این درختان در سطح مناطق پانزده‌گانه و سایر مدیریت‌ها بر اساس مجوز صادره در سال گذشته، قطع شد تا با حذف این درختان از بروز حوادث جانی و مالی برای شهروندان پیشگیری شود.

مجید عرفان‌منش افزود: بیشترین تعداد درخت قطع شده به‌ترتیب مربوط به‌گونه‌های وسک و نارون، سپیدار، توت، چنار و بید بوده که شامل ۴۴۴ اصله درختان نارون و وسک، ۲۱۳ اصله سپیدار، ۶۳ اصله درخت توت، ۴۳ اصله درخت چنار و ۳۵ اصله درخت بید بوده است.

وی تصریح کرد: قطع سایر گونه‌ها به‌تعداد کم و موردی و به‌دلایلی مانند تصادفات رانندگی یا انحراف درخت و تداخل با مسیر تردد انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خاطرنشان کرد: مهمترین دلایل قطع درختان وسک و نارون، پوسیدگی شدید تنه و دستک‌ها، آسیب بر اثر طغیان سوسک چوب‌خوار در سال‌های گذشته، شکستگی تنه و ترک‌های عمیق در آن بوده است.

عرفان‌منش با اشاره به اینکه کهولت سن، رسیدن به پایان سن فیزیولوژیک و پوسیدگی شدید تنه و طوقه دلیل قطع درختان سپیدار است، اضافه کرد: درختان توت نیز به‌دلیل خارج شدن ریشه درخت از بستر کشت و انحراف به‌سمت مسیر تردد قطع شده است.

وی با اشاره به دلایل قطع درختان چنار گفت: در بسیاری از موارد به‌دلیل پوک‌شدن داخل تنه و ترک‌های عمیق در تنه در اثر کهولت سن یا آلودگی شدید به بیماری فتیله نارنجی تحت تأثیر تنش‌های خشکی سال‌های گذشته انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: قطع درختان بید نیز به‌دلیل پوک‌شدن داخل تنه در اثر کهولت سن و آسیب بر اثر بحران کم آبی سال‌های اخیر یا شکستگی تنه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار