وزیر کشور هفته پیش از بررسی نحوه تامین اعتبار طرح قطار سریع االسیر شمال - جنوب کشور درنشست آتی شورای عالی اقتصاد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 31 May 2023

احمد وحیدی یک سال پس از صدور دستور رییس جمهور مبنی بر ضرورت تامین بودجه این طرح گفت: ۴ میلیارد یوآن برای این طرح تاکنون تصویب شده است و برای باقی مانده اعتبار آن نیز باید با تصویب شورای عالی اقتصاد خط اعتباری ایجاد کرد.
علیرضا صلواتی مجری این طرح نیز از تاکید رییس جمهور برای راه اندازی مسیر اصفهان – قم – تهران به طول ۴۱۰ کیلومتر از مجموع این طرح تا پایان دولت خبر داد و گفت: بر اساس برنامه باید همه مسیر قطار سریع السیر شمال - جنوب کشور تا ده سال پیش به بهره برداری می‌رسید.
معاون عمرانی استاندار اصفهان هم با بیان اینکه به ازای هر سال تاخیر در اجرای این طرح بین بیست تا سی درصد به هزینه‌های اجرای آن اضافه شده است؛ گفت: به همین میزان هم در بخش‌های انجام شده طرح، فرسایش به وجود آمده است.
مهران زینلیان گفت: در صورت تامین نشدن باقی مانده اعتبار طرح ممکن است پیمانکار خارجی مدعی خسارتی به میزان هزینه‌ای که تا کنون شده است بشود.

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور نیزگفت: قطار السریع با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند ۵ ساعت از مسیر شمال - جنوب کشور بکاهد.
مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم خواستار حل مشکل بودجه این طرح شد.
بر اساس برآورد کارشناسان در صورت راه اندازی این طرح، مزایای محیط زیستی، ایمنی سفر و صرفه جویی اقتصادی آن برای کشور حدود ۲۵۰ هزارمیلیارد تومان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار