یک کارشناس حوزه ساختمان گفت: گرانی مصالح ساختمانی و در صدر آن فولاد تحقق اقدام ملی مسکن را دشوار کرده لازم است دولت برای تسهیل امور ورود و نظارت داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 31 May 2023

عبدالرسول جان‌نثاری کارشناس حوزه ساختمان در گفتگو با تابناک اصفهان گفت: بسیج مهندسین عمران و معماری استان اصفهان اهدافی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است که مهم‌ترین آن در مرحله اول اتاق فکری است که در ارتباط با حوزه‌های عمران و معماری تبادل نظر و تصمیم‌گیری دارند.

جان‌نثاری تصریح کرد: هیئتی تحت عنوان هیئت اندیشه‌ورز در حوزه ساختمان‌سازی که مسائل مبتلا به مردم، متخصصان و تشکل‌های حرفه‌ای در این بخش که با آن در تماس هستند را بررسی می‌کند و برای آن برنامه‌ریزی لازم را صورت می‌دهد.

وی تأکید کرد: در اقدامات اجرایی نیز یک سری اقدامات جهادی را در مناطق محروم به عهده داریم و تا جایی که وسعشان باشد در مواقع سیل و زلزله برای کمک به همنوعان متناسب با ظرفیت و تخصص موجود اقدامات لازم را خواهیم داشت.  

جان‌نثاری با اشاره به شعار سال گذشته مبنی بر رفع موانع تولید عنوان کرد: تولیدی که در حوزه تخصص ما مدنظر قرار داده می‌شود ساختمان است در شرایط فعلی بروکراسی اداری و مشکلات ساختاری باعث شده تا تولید آن‌گونه که بایدوشاید برای مسئله مسکن در کشور اتفاق خاصی رخ نداده است.

به گفته جان‌نثاری رصد و پیش‌بینی راهکار لازم برای موانع پیش روی ساخت‌وساز مسکن از عمده وظایفی است که تلاش کرده‌ایم ورود اصولی و کارشناسی برای تسهیلگری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دیدار با اعضا شورا اسلامی شهر اصفهان به‌خصوص در حوزه تخصصی عمران داشته‌ایم اذعان کرد: این دیدارها به‌نوعی مطالبه‌گری در حوزه مسکن بوده و این روند تا تحقق اهداف در این حوزه ادامه خواهد داشت.

در ادامه این کارشناس حوزه ساختمان به موضوع سرعت پیشروی مسکن ملی نیز اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در بخش مسکن ملی وجود داشته که یک سری مشکلات زیرساختی بوده است، آسیب‌شناسی‌های لازم برای این موضوع صورت‌گرفته اما باید توجه داشت گرانی که در مصالح ساختمانی شاهد هستیم تحقق اقدام ملی را سخت می‌کند.

وی افزود: راه کاری که پیشنهاد کرده‌ایم افزایش میزان وام‌ها بوده تا مردم با وام بتوانند ساخت‌وساز را پیش ببرند از سوی دیگر دولت در کنترل اقلام کلیدی ضروری است که ورود داشته باشد.

جان‌نثاری بیان داشت: در ساخت‌وساز مسکن ملی افزایش نجومی قیمت مصالح کار را بسیار سخت می‌کند این در حالی است که لازم است نگاهی که وجود دارد تغییر داشته باشد  به طور مثال فولاد که افزایش سرسام‌آوری طی یک سال اخیر داشته است.

وی اضافه کرد: در حوزه مسکن باید چند اقدام اساسی داشته باشیم، تسهیل در صدور پروانه باید شکل بگیرد که این فرایند در حال حاضر پیچیده است و باید تسهیلگری صورت بگیرد.

بدون شک با تولید رونق ساخت‌وساز 350 شغل مرتبط با ساختمان رونق خواهد گرفت؛ این کارشناس حوزه ساختمان با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر توجهی به این حوزه نشود مسلماً 350 شغل مرتبط با ساختمان‌سازی دچار چالش و رکود خواهد شد. به‌منظور ارتقا این روند باید ارگان‌های که ذی‌ربط هستند ورود اثرگذاری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار