جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که نرخ بیکاری استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ به ۱۰.۷ درصد رسید و بیشترین سهم اشتغال در این خطه مربوط به بخش خدمات با ۵۰ درصد است.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 29 May 2023

بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال ۱۴۰۱ که توسط مرکز آمار ایران منتشر شد نرخ مشارکت اقتصادی در استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ معادل ۴۱.۵ درصد، نسبت اشتغال ۳۷ درصد و نرخ بیکاری ۱۰.۷ درصد بوده است.

این شاخص‌ها در سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان به ترتیب ۴۱ درصد ( نرخ مشارکت اقتصادی)، ۳۶.۶ درصد ( نسبت اشتغال) و ۱۰.۶ درصد ( نرخ بیکاری) بود.

همچنین نگاهی به جدول نرخ بیکاری استان‌ها نشان می‌دهد که اصفهان در رتبه هفتم نرخ بیکاری کشور پس از هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

بر این اساس، نرخ بیکاری استان اصفهان در فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۲.۳ ، ۱۰.۶ ، ۱۰ و ۹.۹ درصد و نسبت اشتغال به ترتیب ۳۵.۵، ۳۷.۷، ۳۷.۷ و ۳۷.۲ درصد بود.

نگاهی به سهم اشتغال در بخش‌های عمده فعالیت‌های اقتصادی جمعیت ۱۵ سال و بیشتر استان اصفهان در سال گذشته نیز نشان می‌دهد که بیشترین سهم اشتغال در بخش خدمات با ۵۰ درصد و سپس صنعت با ۴۱.۴ درصد و کشاورزی با ۸.۴ درصد بوده است.

مقایسه این سهم‌ها با سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که سهم اشتغال در بخش خدمات افزایش و در بخش های صنعت و کشاورزی کاهش یافته است.

سهم اشتغال بخش خدمات در سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان ۴۶.۹ درصد، در بخش صنعت ۴۳.۸ درصد و در بخش کشاورزی ۹.۳ درصد بود.

بر اساس آمار جدید منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، سهم اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی در استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ در فصل بهار و در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات به ترتیب ۸.۴، ۴۱.۳ و ۵۰.۳ درصد و در فصل تابستان به ترتیب ۹.۸، ۴۱.۶ و ۴۸.۲ درصد بود.

سهم اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی در استان اصفهان در سال گذشته در فصل پاییز در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات به ترتیب ۸.۴، ۴۱.۸ و ۴۹.۶ درصد و در فصل زمستان به ترتیب ۶.۹، ۴۰.۸ و ۵۲ درصد است.

بررسی این آمار نشان می‌دهد که بیشترین سهم اشتغال بخش کشاورزی در سال گذشته در استان اصفهان در فصل تابستان، بخش صنعت در پاییز و بخش خدمات در فصل زمستان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار