در اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان، در قسمت فضای سبز زیر پل غدیر نشست زمین و ایجاد حفره رخ داد.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ 29 May 2023

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این حادثه به دنبال شکستگی لوله خط انتقال آب جنوب اصفهان به تصفیه خانه خیابان ابشار در عمق سه و نیم متری اتفاق افتاده است.
منصور شیشه فروش با بیان اینکه این خط قدمت ۵۵ ساله دارد و به علت فرسودگی و قدمت لوله بتنی دچار شکستگی شده است، افزود: عوامل فنی شرکت آب و فاضلاب استان برای بازسازی خط به محل اعزام و عملیات بازسازی وایمن سازی خط در حال انجام است.
وی با اشاره به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب و فرسودگی و قدمت شبکه‌ها و اثرات فرونشست زمین گفت: لازم است وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز به استان برای رفع خطر و بازسازی شبکه‌های اولویت دار در مناطقآاسیب پذیر اقدام کند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: اعتبار مورد نیاز در مرحله اول ۳۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها نیاز به بازسازی دارد.
شیشه فروش گفت: همچنین اجرای طرح‌های احیای رودخانه زایند ه رود و تسریع در اجرای طرح‌های تأمین آب استان و جبران کسری منابع آب زیرزمینی از اولویت‌های مورد نیاز استان در کاهش اثرات فرونشست زمین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار