رئیس آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان گفت: حداقل یکی دو تا از پروژه‌های نیمه‌تمام با کمک خیران به سرانجام برسد تا اول مهر پاسخگوی نیاز دانش‌‍آموزان باشیم.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ 20 May 2023

محمدباقر عبیری اظهار کرد: از بزرگ‌ترین معضلاتی که پیش رو داریم، تأمین فضای فیزیکی مدارس در منطقه مسکن مهر است. از سال ۹۰  در منطقه مسکن مهر  ۴ هزار و ۳۰۰ خانوار ساکن شدند، اما در آنجا مدرسه وجود ندارد و خانواده‌ها مجبور هستند هزینه سرویس مدارس را تقبل کنند، ضمن اینکه با احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه، حدود دو هزار خانوار دیگر به جمعیت فعلی افزوده می‌شود. طبق قانون هر اداره یا سازمانی که اقدام به ساخت مسکن می‌کند و مجری آن است باید به ازای هر ۲۰۰ واحد یک مدرسه می‌ساختند، اما در منطقه مسکن مهر گلپایگان این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در داخل شهر کلاس‌هایی داریم که در یک فضای کوچک ۴۰ دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند. مدارس نیمه ساخته به خیران معرفی شده که امیدواریم حداقل یکی دو تا از پروژه‌های نیمه‌تمام با کمک آنها به سرانجام برسد تا اول مهر پاسخگوی نیاز محصلان باشیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان در خصوص طرح مواد سازی در حوزه آموزش و پرورش گفت: مولد سازی طرح خوبی است، چرا که یک‌‍سری از فضاهای بدون استفاده و مازاد بر نیاز داریم، در این طرح  زمین‌ها فروخته و یا تهاتر شود و به ازای آن واحد آموزشی در سطح شهرستان ساخته می‌شود. البته آن زمین‌هایی که خیران به آموزش پرورش اهدا کردند و یا مدرسه‌های خیر ساز در این طرح حضور ندارند، چراکه اجازه فروش آنها را نداریم مگر اینکه اجازه آن توسط خیر مربوطه صادر شود. مدرسه‌ای با متراژ حدوداً ۱۷ هزار متر در محله وداغ داریم که طی سال‌های قبل ۷ هزار و ۵۰۰ متر از آن برای جاده‌سازی و ساخت خانه بهداشت از بین رفته که اگر همین‌طور باقی بماند ممکن است مابقی آن هم از بین برود و آن زمین را یا  تبدیل به احسن می‌کنیم و یا با فروش آن یک مدرسه در منطقه گلشهر می‌سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار