بالأخره چه زمانی سپاهان در نقش جهان بازی می کند؟!
تابناک: نقش جهان نامی است که تا حالا چند مدیرکل را زمین زده و به خارج از گود فرستاده است؛ مشکلات مختلف مثل عدم کیفیت مناسب، عدم وجود برخی استانداردها و از همه مهم تر معارضین، این ورزشگاه را به چاله ای بزرگ برای مدیرکل های مختلف تبدیل کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 12 October 2015

نقش جهان نامی است که تا حالا چند مدیرکل را زمین زده و به خارج از گود فرستاده است؛ مشکلات مختلف مثل عدم کیفیت مناسب، عدم وجود برخی استانداردها و از همه مهم تر معارضین، این ورزشگاه را به چاله ای بزرگ برای مدیرکل های مختلف تبدیل کرده است.

با توجه به این مسئله یکی از مهمترین مسائل پیشرو این است که بالأخره نقش جهان کی به بهره برداری می رسد و تیم های اصفهانی به خصوص سپاهان چه زمانی می توانند در این ورزشگاه بازی کنند؟!

حالا اما اصفهان زیبا در شماره چند روز پیش خود تأکید داشته با اعلام زمان بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان در خرداد سال 95، تیم فوتبال سپاهان می تواند مسابقاتش در لیگ شانزدهم را در این ورزشگاه برگزار کند.

بحث واگذاری مدیریت ورزشگاه نقش جهان به استان اصفهان از سال های گذشته نیز وجود داشت. در دوره استانداری ذاکر اصفهانی اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفت، اما در مراحل نهایی، به دلیل مخالفت ها موجب شد تا این بحث، تا پس از تغییرات در وزارت ورزش و جوانان راکد بماند، اما در دوره وزارت محمود گودرزی یک بار این بحث مطرح شد که از همان ابتدا موافقت ضمنی مسوولان بالادستی را نیز به همراه داشت، تا جایی که دهم بهمن ماه سال 92در روز مراسم معارفه محمد سلطان حسینی به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، امیر رضا خادم صراحتا از اجرایی شدن انتقال مدیریت به استان خبر داد. این اتفاق با تاخیری نسبتا بلند مدت به وقوع پیوست و در ادامه نیز در دی ماه سال 93 طی مراسمی رسمی استاندار اصفهان اعلام کرد که مدیریت اجرایی و بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه سپرده شده است.در این مراسم اعلام شد که شرکت فولاد مبارکه طی مدت 18 تا 20 ماه این ورزشگاه را آماده بهره برداری خواهد کرد و در مدت زمانی 20 ساله نیز امتیاز استفاده از این ورزشگاه، به شرکت فولاد واگذار خواهد شد.به عبارت دیگر، سپاهانی ها صاحب ورزشگاه اختصاصی شوند.


اجرای عملیات تکمیل، طبق برنامه

زمانی که اعلام شد مدیریت اجرایی و بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه سپرده شده است، تصور می شود که این شرکت به اصطلاح صفر تا صد مراحل تکمیل را در اختیار خواهد گرفت، اما پس از بررسی های صورت گرفته که حدودا دو ماهی نیز به طول انجامید، شرکت فولاد با بیان اینکه زیرساخت های این مجموعه تخصصی است، عملیات تکمیل را به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که پیش تر نیز مسوولیت تکمیل پروژه را برعهده داشت، سپرد و پس از انجام مزایده نیز، پیمانکار قبلی مجددا انتخاب شده و کارش را این بار با شرایط متفاوتی آغاز کرد. عملیات تکمیل ورزشگاه نقش جهان از ابتدای سال 94 تا به امروز بدون وقفه در حال تکمیل بوده است و با توجه به انجام تعهدات مالی شرکت فولاد مبارکه در قبال پروژه، حدود 200 کارگر در این ورزشگاه مشغول فعالیت هستند تا این پروژه ورزشی مطابق با زمان بندی اعلام شده، مهیای بهره برداری شود.


آغاز کاشت چمن طبیعی از آبان ماه

چهارشنبه هفته گذشته مدیرعامل توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از روند تکمیل این ورزشگاه بازدید داشت و در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران خرداد سال 95 را زمان بهره برداری کامل از ورزشگاه نقش جهان اعلام کرد. مصطفی مدبر در جریان سفرش به اصفهان،از بخش های مختلف عملیاتی نقش جهان از جمله احداث و نصب گرادیان ها و اسکلت فلزى در طبقه دوم، کاشت و آماده سازی زمین چمن و احداث جایگاه VIP بازدید کرد.مدبر در ادامه نیز در محل پروژه، جلسه ای با طرفه معاون عمرانی استاندار، بهرام سبحانى مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار کرد. در این جلسه معاون فنى و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی گزارش جامع و کاملی از اقدامات انجام شده و برنامه زمان بندى ادامه عملیات احداث پروژه ارائه کرد.همچنین پیمانکار پروژه نیز گزارش تصویری اقدامات صورت گرفته و مواردی همانند پیشرفت کار نصب سازه فلزی طبقه دوم و کاشت چمن طبیعی را به اطلاع حاضران در این جلسه رساند. مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه نیز گزارشی از انجام تعهدات این شرکت و قائم مقام باشگاه سپاهان نیز گزارشی از الزامات و قوانین مورد نظر AFC پیرامون استاندارد سازی استادیوم های فوتبال را ارائه کرد. به گفته مصطفی مدبر، شرکت فولاد با پرداخت به موقع اقساط مالی، همکاری لازم را با شرکت توسعه داشته که موجب پیشرفت مطلوب روند پیشرفت پروژه شده است.مدیرعامل توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با تاکید بر این نکته که تا پایان سال جاری عملیات سازه فلزی ورزشگاه پایان خواهد یافت، گفت: به موازات ادامه عملیات سازه فلزی ورزشگاه، عملیات کاشت زمین چمن طبیعی آن از آبان سال جاری آغاز خواهد شد که شش ماه برای تکمیل زمین چمن در نظر گرفته شده است.


سپاهان؛ صاحب ورزشگاه اختصاصی می شود

با توجه به آغاز پروسه اجرای چمن طبیعی در ورزشگاه نقش جهان که شش ماه زمان برای آن در نظر گرفته شده است، تا پایان اردیبهشت ماه سال 95 زمین چمن این استادیوم برای استفاده آماده خواهد شد. بر اساس زمان بندی اعلام شده، با انجام سایر مراحل باقیمانده، این پروژه خرداد ماه سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.از سوی دیگر رقابت های فصل جدید لیگ برتر شانزدهم به روال سال های گذشته از مرداد ماه کلید می خورد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تیم سپاهان می تواند در لیگ شانزدهم از حریفانش میزبانی کند. زردپوشان اصفهانی نیز همانند تیم همشهری صاحب ورزشگاه اختصاصی خواهند شد و با توجه به مالکیت دو دهه ای این تیم در این ورزشگاه، می توانیم امیدوار به آغاز دوران جدیدی برای این باشگاه اصفهانی باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی از چمگردان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
امیدوارم که حتما تا خرداد95 ساخته بشه وگرنه آبرو سپاهان و اصفهان میره و موجب میشه کلی انتقاد بشنویم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار