مدیرعامل سپاهان در آیین رونمایی مجوز موزه افتخارات باشگاه سپاهان، این باشگاه را یک تاریخ بلند در تاریخ اصفهان دانست که باید تاریخ گویایی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 16 May 2023

آیین رونمایی از مجوز رسمی از مجوز موزه افتخارات باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان، مدیرعامل باشگاه سپاهان و پیشکسوتان این باشگاه برگزار شد.

مجوز رسمی موزه افتخارات سپاهان از سوی علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان به محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اعطا شد. 

محمد یاوری و امیرحسین شاهزیدی از پیش‌کسوتان فوتبال سپاهان در این آیین حضور داشتند.

محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان در این مراسم تاریخ سپاهان را تاریخ اصفهان دانست و اظهار کرد: سپاهان یک تاریخ بلند در تاریخ اصفهان است و مردم شهر به زاینده‌رود و سپاهان دلخوشی دارند؛ مجموعه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تلاش کرده تا سپاهان به‌عنوان یک برند معتبر، بالندگی هویتی در عرصه ملی و بین‌المللی داشته باشد.

وی ادامه داد: نام سپاهان در ۲۷ رشته ورزشی، ۸۸ تیم ورزشی و در قالب ۲۲۱۲ ورزشکار در ورزش کشور می‌درخشد و ۱۴۷ ورزشکار سپاهان به تیم‌های ملی راه یافتند و در عرصه مسابقات بین‌المللی برای پرچم کشور تلاش کردند.

ساکت تصریح کرد: سپاهان پرهویت باید تاریخ گویایی داشته باشد و تاریخ بصری عمیقی را به نسل امروز و فردا معرفی کند.از دهه ۸۰ با میراث فرهنگی و موزه ارتباط گرفتیم تا بتوانیم از تجربیات موزه‌داری استان اصفهان استفاده کنیم و نماد و عینیتی را به رویت همگان بگذاریم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: بسیاری از باشگاه‌های بزرگ و معتبر دنیا از جمله بارسلونا، آث میلان و اینتر میلان به عنوان الگویی در ساماندهی موزه سپاهان مد نظر قرار گرفت، سالن‌های متفاوتی ایجاد شده و سالن‌ها دیگری نیز در حال ساخت و طراحی است و یکی از سالن‌ها را به معرفی شرکت فولاد مبارکه اختصاص دادیم.

وی تصریح کرد: اقشار مختلف مردم هر روز مهمان موزه افتخارات سپاهان هستند و زیرساخت‌های بزرگ‌ترین پروژه بعد از انقلاب اسلامی را می‌بینند و فرهنگ موزه‌داری در ورزش را تجربه کنند.

ساکت همچنین یادآور شد: موزه‌داری را به‌عنوان تاریخ یک مجموعه ارزیابی می‌کنیم و به عنوان اولین باشگاه ایرانی موزه‌ای در قواره نام بزرگ سپاهان فراهم کردیم، پیشکسوتان و ستاره‌های پرفروغی را به تصویر کشیدیم و غرفه‌ای به آن‌ها اختصاص دادیم.

مدیرعامل سپاهان در پایان گفت: دهکده المپیک اصفهان در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان است. استادیوم فوتبال بخشی از این دهکده است که مجتمع فولاد مبارکه آن را تکمیل کرد.
او ادامه داد: در حال پیگیری هستیم تا پیست دوچرخه‌سواری، استخر و سالن جانبازان در قالب ماده ۲۷ به فولاد مبارکه واگذار و سپس تکمیل شود و به استفاده همگان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار