رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال لینک جعلی استعلام یارانه اقدام به برداشت از حساب بانکی شهروندان می کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 15 May 2023

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی" روز دوشنبه افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته از فرد شاکی مشخص شد که وی پس از دریافت پیامکی با عنوان "یارانه شما قطع خواهد شد" وارد لینک معرفی شده برای پرداخت کارمزد استعلام کد ملی سرپرست خانوار می شود و برای احراز هویت مبلغ ۵۰ هزار ریال پرداخت می کند اما پس از این کار متوجه می شود که کل موجودی حساب بانکی وی که ۴۰۰ میلیون ریال بوده برداشت شده است.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده است، جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است و اپلیکیشن جعلی نیز با دسترسی به پیامک ها اقدام به سرقت رمز دوم یکبار مصرف کرده و با دسترسی به لیست مخاطبین پیامک مذکور را برای سایر افراد ارسال می کند.

سرهنگ مرتضوی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام اقدامات علمی و تخصصی فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی دادند.

وی به شهروندان توصیه کرد که بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها شهروندان صرفاً از طریق سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اقدام به بررسی وضعیت دریافت یارانه یا ثبت اعتراض نسبت به دریافت نکردن یارانه کنند و از ورود به لینک های ارسالی از طریق پیامک های جعلی و ثبت اطلاعات هویتی و مالی خود در سایت های متفرقه خودداری کنند.

رئیس پلس فتا استان اصفهان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار