اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره کاهش محسوس دما و تنش دمایی و همچنین وقوع توفان گردوخاک در این هفته ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ 13 May 2023

هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

براین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان در ۲ اطلاعیه زرد رنگ نسبت به افت محسوس دما و تنش دمایی و نیز وقوع توفان همراه با خیزش گردوخاک در هفته آخر اردیبهشت هشدار داد.

در اطلاعیه روز شنبه هواشناسی اصفهان آمده است از اواخر روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت کاهش چهار تا ۶ درجه‌ای دما در تمامی مناطق استان اصفهان پیش‌بینی شده و این شرایط که تا نیمه روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، تنش دمایی و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی را بدنبال دارد. 

براساس این اطلاعیه بوئین و میاندشت و مناطق کوهستانی واقع در خوانسار، میمه، چادگان، دهاقان و شهرستان‌های شرق اصفهان از جمله مناطق درگیر سرمازدگی احتمالی محصولات کشاورزی خواهند بود.

هواشناسی اصفهان نسبت به آسیب به صنعت کشاورزی و محصولات باغی و گلخانه‌ای هشدار داده و توصیه کرده است که دمای گلخانه‌ها، باغات و مزارع کشاورزی جهت جلوگیری از خسارات ناشی از تنش دمایی یا سرمازدگی کنترل شود.

اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین در اطلاعیه شماره ۲ نسبت به وزش باد به نسبت شدید تا شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای توأم با گردوخاک بویژه در مناطق جنوب و مرکز استان از فردا یکشنبه تا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت هشدار داده و افزوده است که این پدیده فردا در سمیرم، دهاقان، شهرضا، اصفهان، نجف‌آباد، شرق اصفهان، نائین، ورزنه، اردستان، مهاباد، چوپانان، انارک، خوروبیابانک و جندق، مناطق همجوار با استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد شدت دارد.

براساس این اطلاعیه شدت وزش باد و وقوع توفان و گردوخاک در روز دوشنبه در مناطقی چون خوروبیابانک و جندق، چوپانان، نائین، انارک، اردستان و مهاباد پیش‌بینی شده است و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان‌های سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و یزد وجود دارد.

هواشناسی در این اطلاعیه تاکید کرده که هموطنان در سفرهای برون شهری طی این مدت احتیاط کرده و تمهیدات لازم برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها درفضای باز و ارتفاعات، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار