عملکرد تیم ملی از نظر کارشناسان اصفهانی/
تابناک: پس از حذف تیم ملی از جام ملت های آسیا انتقادات زیادی به عملکرد فنی تیم ملی مطرح شد اما خیلی ها مقصر حذف را کی روش نمی دانستند.
کد خبر: ۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷ 26 January 2015

به گزارش تابناک، پس از شکست تیم ملی ایران برابر عراق و صدور رأی به نفع عراق در ماجرای دوپینگ علاالزهرا، پرونده ایران در مسابقات جام ملت های آسیا بسته شد. فارغ از نتایج حاصل شده ایران عملکرد بدی از خود به نمایش نگذاشت، تیم ملی در 3 مصاف نخست خود برابر تیم های بحرین، قطر و امارات بازی خوبی به نمایش گذاشت و نتیجه خوبی نیز گرفت اما در مسابقه چهارم با وجود ده نفره شدن توانست چند بار نتیجه را جبران کند و بازی را به تساوی بکشد، اما در نهایت نتوانست در ضربات پنالتی نتیجه مناسبی کسب کند و بازی را باخت.

پس از شکست ایران صحبت های بسیاری درباره عمکلرد کارلوس کی روش مطرح شد به گونه ای که قضیه ماندن یا رفتن کی روش به تیر یک روزنامه ها و خبرگزاری ها تبدیل شد. خیلی ها معتقداند کی روش نمی خواهد قبول کند که خوب کار نکرده، خیلی ها هم می گویند او مقصر نتایج تیم ملی نیست.

عملکرد تیم ملی خوب بود

رسول کربکندی پیرامون این موضوع تأکید داشت: بازیکنان در چهار بازی انجام شده این رقابت‌ها بازیکنان عملکرد خوبی را از خودشان نشان دادند اما درباره بازی آخر باید بگویم که بازیکنان دو تیم با تعصب زیادی بازی کردند و تیم ما دو بار عقب افتادند اما توانستند بازی را برگردانند که این نشانه تعصب بازیکنان است.

همانند مسابقه با بوسنی گل خوردیم

عباس اخوان از پیشکسوتان سابق فوتبال اصفهان نیز با بیان اینکه کی‌روش برای هر لحظه دفاع کردن برنامه داشت، اظهارکرد: آثار این دیدگاه در بازی مثل عراق که نیاز به بردن داشتیم کاملا مشهود بود چرا که وقتی باز شدیم و در فاز حمله با نفرات بیشتری حمله کردیم باعث شد سه گل دریافت کنیم همانگونه که در برابر بوسنی در جام جهانی سریع گل دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه برای حمله کردن برنامه‌ای نداشتیم، افزود: بازیکنانی مانند خداداد عزیزی، علی کریمی و همچنین علی دایی که بتوانند با استفاده از مهارت هایشان در لحظات حساس کمک رسان تیم ملی باشند نداریم؛ در این بازی‌ها نتوانستیم از امتیازاتی نظیر پنالتی گرفتن یا عبور از حریف گل بزنیم و بیشتر گل هایمان از روی کرنر بود.

آرامش مربی عراق ما را شکست داد

حسن حاج رسولیها، سرمربی سابق ذوب آهن پیرامون عملکرد تیم ملی گفت: بازيكنان زحمت زيياد كشيدند، اما نتيجه مطلوب حاصل نشد. تيم ايران توانست 3 باز به بازي برگزردد و قاعدتا تيمي كه چند بار به بازي برگردد بايد برنده بازي شود، اما تيم ايران نتوانست از اين امتياز بهره ببرد.

وي با بيان اينكه اعتقاد دارم كه تيم ايرام به آرامش مربي عراق باخت، گفت: با وجود اينكه سرمربي عراق در مقايسه با كي‌روش از تجربه كمتري برخوردار بود اما در طول بازي با وجودي كه عقب هم افتاده بود بسيار با آرامش در كنار زمين نكات لازم را به بازيكنان خود انتقال مي‌داد در صورتي كه كي‌روش هنگام اخراج پولادي بسيار عصبي شد و بيش از حد به داور اعتراض كرد كه اين خود سبب بالا رفتن استرس بازيكنان ايران شد. در همه جا مرسوم است كه مربي تيم بازيكنان را به آرامش دعوت كند، اما در بازي با عراق اين بازيكنان ايران بودند كه كي‌ر وش را آرام مي‌كردند.

سیستم یک تیم به تنهایی نمی‌تواند عامل شکست شود

حسین چرخابی با اشاره به اینکه سیستم یک تیم به تنهایی نمی‌تواند عامل شکست شود بلکه نوع بازی و نوع استفاده بازیکن در سیستم است که اهمیت دارد، اظهارکرد: در تیم ملی آلمان هافبک‌های دفاعی شان بهترین پاس‌های گل را می‌دادند و حتی گل هم می‌زدند، اما در تیم ایران 2 هافبک دفاعی مان یعنی آندو و نکونامی را داریم که تقریبا سبک بازی شان شبیه به هم است و دیگر بازیکن خلاقی نداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار