امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به شعار سال نخستین راهکار جلوگیری از تورم را جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌های اساسی به ویژه خودرو و فراورد‌های پتروشیمی اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین عامل التهاب افزایش ۱۰ تا ۶۰ درصدی قیمت کالا‌های اساسی است و کمک به قشر‌های محروم هم از ناحیه دولت با پرداخت بیمه بیکاری و تأمین اجتماعی و عمومیت بخشیدن به آن است که نیاز به عزم ملی دارد.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 24 March 2023

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی حذف دلال‌ها را از دیگر راه‌های جلوگیری رشد تورم وکاهش قیمت اجناس بیان کرد افزود: مدیریت نقدینگی باعث چاپ پول و پایین آمدن ارزش ریال می‌شود، زیرا با کاهش ارزش ریال، مردم مشکلات مالی پیدا می‌کنند.

وی کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمد‌های نفتی و دلار را از دیگر دلایل افزایش تورم دانست و گفت: دشمن از این دو روش برای ایجاد نوسانات در کشور استفاده می‌کند.

آیت الله مهدوی کاهش هزینه‌های دولت و تطابق هزینه‌ها با درآمد و ایجاد امنیت سرمایه گذاری برای تولیدکنندگان از جمله راهکار‌های مهار تورم بیان کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها درک سختی اهل فقر و صحت و سلامت بدن را دو فایده روزه‌داری دانست و افزود: در ماه رمضان لازم است که حدود الهی را رعایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار