مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب امروز به ۳۴۸ میلیون مترمکعب رسید.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ 19 March 2023

احسان الله امینی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به پارسال ۲۹ درصد افزایش داشته است، افزود: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۵۰ درصد کاهش یافته است.
وی به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر ۳۶.۴۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به پارسال در مدت زمان مشابه ۱۴۴ درصد افزایش و در مقایسه با بلند‌مدت نیز ۷۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۲۳.۱۸ میلیون مترمکعب رسیده است.
امینی با بیان این که ذخیره سد حنای سمیرم امروز به ۱۸.۵۵ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: حجم این سد در مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد و در مقایسه با بلند‌مدت ۸ درصد افزایش ذخیره آبی دارد.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز ۵.۸۷ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است و ذخیره این سد نسبت به پارسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.
امینی افزود: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون ۱.۹۱ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۱۲ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را ۴.۱۹ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: ذخیره این سد در مقایسه با بلند مدت ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: میزان پرشدگی سد‌های استان ۳۲ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار