مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: 122 مرکز اقامتی در ایلام مهیا پذیرایی مسافران نوروزی است که 75 درصد از ظرفیت این مراکز تکمیل شده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ 20 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام بیان داشت: ۱۰۰ غرفه صنایع دستی در شهرستان های مختلف استان برای ایام نوروز راه اندازی شده و در کنار آن ۳۶ غرفه صنایع دستی و سیاه چادر در قلعه والی ایلام نیاز دایر خواهد شد.

وی افزود: ۱۰ هزار کتابچه راهنمای گردشگری برای ایام نوروز در حال توزیع است ، ضمن اینکه برای اولین بار در قالب یک اپلیکشین تمامی زیرساخت های گردشگری ، راه های دسترسی و امکانات طراحی و تعبیه شده تا بازدیدکنندگان به راحتی از این اماکن استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان برنامه هایی در مناطق عملیاتی قلاویزان و شرهانی نیز برای اعضای کاروان های راهیان نور در این ایام اجرا خواهد شد.

شریفی با اشاره به این که استان ایلام بر اساس ارزیابی های وزارت میراث فرهنگی به یکی از سه استان هدف گردشگران نوروزی در سال ۱۴۰۲ تبدیل شده گفت: ۱۲۲ مرکز اقامتی ایام نوروز ۱۴۰۲ در شهرستان های مختلف استان برای پذیرایی از مسافران مهیا و 75 درصد از ظرفیت این مراکز تکمیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: ۶۰ واحد بومگردی و ۱۱ هتل با ظرفیت چهار هزار و سه نفر در کل استان و ۵۱ خانه استیجاری در مهران با ظرفیت یک هزار و ۷۸۵ نفر به استعداد هر خانه ۳۵ نفر کف خواب پذیرای مسافران نوروزی ۱۴۰۲ هستند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار