مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: الگوسازی مادران دارای چند فرزند در اصفهان در زمینه جوانی جمعیت و با هدف اقناع افکار عمومی ضروری است.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ 16 March 2023

مسعود مهدویان فر با بیان اینکه کارگروه تخصصی جمعیت در استان اصفهان از ابتدای امسال آغاز به کار کرد، افزود: تاکنون هزار و ۲۰۰ مادر کمتر از ۴۰ سال دارای بیش از پنج فرزند در اصفهان شناسایی شده است که در بین برخی از آنها مادران دارای هشت فرزند نیز دیده می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر این مادران متولد دهه ۶۰ هستند می‌توان گفت این باور اشتباه است که مادر دارای چند فرزند در جامعه فعلی وجود ندارد.
مهدویان فر افزود: ظرفیت فرهنگ‌سازی برای مادران جوان استان با هدف فرزند آوری وجود دارد که این مقوله در کنار توجه به مسائل اقتصادی نیازمند الگوسازی است.
وی با بیان اینکه تولیدات فرهنگی درباره جمعیت و خانواده باید تقویت و برنامه ریزی شود، افزود: با انجام کار علمی و فرهنگی می توان گره های ذهنی که برای خانواده‌ها در زمین فرزند آوری وجود دارد شناسایی کرد و به آنها پاسخ داد.
مهدویان فر تصریح کرد: نقش آفرینی رسانه ها در پیاده سازی اهداف فرهنگی و اجتماعی قانون جوانی جمعیت بر مبنای خلاقیت و جذابیت لازم است.
وی افزود: این مساله در اصفهان با توجه به شیب تند سالمندی و کاهش نرخ باروری باید در اولویت قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار