معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: برداشت مواد معدنی از معادن، باید با رعایت مسائل زیست محیطی باشد تا به محیط زیست خدشه ای وارد نشود.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ 14 March 2023

مهران زینلیان در بازدید از بقعه باباافضل مَرَقی در روستای مَرَق بخش برزک کاشان افزود: در گذشته بنا به رویه غلط در صدور پروانه بهره برداری معادن به مسائل زیست محیطی توجه کافی نشده و مجوزهایی در گذشته بدون دریافت استعلام از اداره حفاظت محیط زیست صادر شده است.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که معادن باید استخراج شود و مردم از برکات آن بهره مند شوند، اما بهره برداری از معادن با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و اجتماعی باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: توسعه معادن نباید موجب نابودی آسایش و آرامش مردم شود، در سال آینده تلاش می کنیم یک درصد فروش معادن در خود منطقه هزینه شود.

زینلیان افزود: اگر معدنی به منابع آبی و محیط زیست آسیب وارد کند طبق قانون با آنها برخورد می شود، ماه گذشته به پنج معدن ابلاغ شد که جاده های دسترسی خود را اصلاح کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ظرفیت های کاشان به لحاظ میراث فرهنگی و گردشگری غنی است و منابع انسانی فاضل و تحصیل کرده در این منطقه وجود دارد و از منابع طبیعی و معدنی بکر برخوردار است که باید تلاش کنیم این منابع به بهترین شکل مورد بهره برداری قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار