فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در ۳ تا ۴ ماه اخیر به دلیل شیطنت دشمنان و ایادی آنان، ایام سختی را پشت سر گذاشت، گفت: امروز پلیس در جهت تحقق اهداف فرماندهی کل قوا و نظام مقدس خواهد بود و اصلاح فرآیندها و بهبود روش‌ها در دستور کار است.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ 29 January 2023

سردار محمدرضا میرحیدری با اشاره به تلاش نیروهای پلیس در برقراری نظم و امنیت به جهت آسایش و آرامش مردم، اظهار کرد: از نیروهای پلیس که صبورانه در برقراری نظم تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم. قطعاً یکی از مواردی که باید به آن توجه شود، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب بارها به این موضوع اشاره کردند، اما تاکنون نتوانسته‌ایم حق مطلب را در نهاد جامعه به جا بیاوریم.

وی با اشاره به حضور نیروی‌های توانمند درمجموعه نیروهای انتظامی استان، گفت: رفتار نادرستی که مسئولان در گذشته با برخی افراد توانمند داشتند یا باعث مهاجرت آن‌ها به کشورهای خارجی شدند یا ذهن آن‌ها را آزرده کردند، اما امروز جوانان ایرانی موفق شدند بدون اتکا به کشورهای خارجی خودکفا باشند و به یکی از قدرت‌هایی در سطح بین‌المللی تبدیل شوند که در تصمیم‌گیری‌ها نقش مؤثری دارند. اگر پلیس جمهوری اسلامی را با پلیس کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای مقایسه کنیم،   پلیس جمهوری اسلامی به‌عنوان یک دستگاه خدمتگزار و ایثارگر با تمام توان در خدمت مردم است و هرکجا مردم دچار مشکل شوند و تهدیدی باشد پلیس با تمام وجود به جهت حفظ آرامش در خدمت مردم است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه اگر دشمنان نبودند ما شرایط خیلی بهتری در کشور داشتیم، اضافه کرد: شیطنت‌های دشمنان در کاهش احساس امنیت نقش مؤثری دارد. اما پلیس با تمام وجود در  تمامی صحنه‌ها حضور خواهد داشت و کارش را دنبال می‌کند. راهبرد امروز پلیس در جهت تحقق اهداف فرماندهی کل قوا و نظام مقدس خواهد بود و اصلاح فرآیندها و بهبود روش‌ها در دستور کار است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه دولت ازلحاظ اعتباری با تحریم‌ها درگیر بود اغلب پشتیبانی‌ها در حد انتظار انجام نشد. ، اما در عوض با افزایش سطح آموزش کارکنان و دانش تخصصی پلیس‌های تخصصی در ارتباط با افزایش بهره‌وری مجموعه فرماندهی انتظامی استان شاهد توفیقات قابل‌توجهی بودیم.

افزایش تولید مواد مخدر صنعتی

سردار میرحیدری با اشاره به فعالیت حوزه مواد مخدر استان، اعلام کرد: با توجه به تغییراتی که در روند اداره کشور همسایه افغانستان شکل گرفته و ایجاد محدودیت در تولید کشت خشخاش، شاهد افزایش تولید مواد مخدر صنعتی هستیم، تولید و کشفیات مواد مخدر صنعتی در استان نیز افزایش قابل‌توجهی داشته است، باوجوداین اصفهان نسبت به میانگین کشوری شرایط بهتری دارد و در ۱۰ ماهه اخیر درمجموع ۳۹ درصد کاهش کشفیات انواع مواد مخدر را شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه کشفیات هروئین ۱۰۹ درصد و ماده صنعتی شیشه ۷۸ درصد افزایش یافته، بیان کرد: کشفیات ماده مخدر تریاک کاهش ۴۱ درصدی و ماده مخدر گراس افزایش ۹ درصدی داشته است. حدود ۲۲ قبضه سلاح از باندهای مواد مخدر کشف شد، همچنین طی ۱۰ ماه اخیر ۴۶۶ خودرو سنگین و سبک و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام اینکه در مدت ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار ۲۰۲ طرح مقابله با مواد مخدر اجرا شده، اضافه کرد: برخورد با خرده‌فروشان کاهش یافته و میزان دستگیری آنان به ۶ درصد رسیده است و قریب به ۳۲۷ قاچاقچی عمده مواد مخدر نیز دستگیر شدند. دستگیری‌ زنان درگیر اعتیاد در سال جاری ۴ درصد کاهش داشته است. برخورد و دستگیری با اتباع در حوزه مواد مخدر ۳ درصد افزایش داشته و این مهم جزو اولویت‌های نیروی انتظامی است.

وی در خصوص کمپ ماده ۱۶ استان که بیش‌تر باید افتتاح می‌شد، گفت:  با توجه به گلایه‌ها و نگرانی‌هایی که در ارتباط با راه‌اندازی ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر وجود داشت، در چند روز آینده مرکز نگهداری معتادان متجاهر فدک با ظرفیت قابل‌توجهی راه‌اندازی می‌شود که باعث بهبود جامعه و رفع نگرانی‌ها خواهد شد.

قاچاق کالا از مهم‌ترین دغدغه مردم در حوزه اقتصادی است

سردار میرحیدری در حال حاضر دغدغه مردم را در حوزه اقتصادی دانست و افزود: قاچاق کالا از مهم‌ترین دغدغه مردم در حوزه اقتصادی است، طی ۱۰ ماه اخیر تعداد پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان ۷۵ درصد و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به کالاهای مکشوفه در استان، تصریح کرد: امسال کشفیات کالاهای قاچاق در استان ۶۶ درصد افزایش نشان می‌دهد و ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۶۱۳ میلیارد تومان است. ‌ تعداد خودروهای شوتی توقیف شده افزایش ۲۰۰ درصدی داشته و ۵۱۷ دستگاه خودرو شوتی طی امسال در جاده‌ها توقیف شدند. البته میزان سوخت مکشوفه ۱۸۶ درصد افزایش داشته است، در این راستا لازم است رسانه‌ها مردم را از خسارات و خطراتی که خودروهای سنگین و سبکی که مبادرت به حمل و قاچاق مواد سوختی می‌کنند، آگاه کنند. ‌

قاچاق ارز ۲۰۹ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام اینکه قاچاق ارز ۲۰۹ درصد افزایش یافته است، افزود: طی ۱۰ ماه گذشته افزایش ۱۹۱ درصدی قاچاق لوازم‌خانگی، ۴.۱۰ درصدی زمین‌خواری و کاهش ۷ درصدی اخلال در نظام اقتصادی را شاهد هستیم که حدود ۵ هزار درصد افزایش ریالی ماحصل این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: البته احتکار کالا در استان افزایش ۲۵ درصدی داشته که در این راستا عملکرد پلیس مبارزه با قاچاق کالا امسال ۸ درصد رشد داشته و ۲۶۱ درصد هم ارزش ریالی ماحصل کار همکاران بوده است.

سردار میرحیدری با اعلام اینکه  آمار جرائم خشن در این استان طی ۱۰ ماه گذشته سه درصد افزایش داشته، که ۳ باند سرقت مسلحانه در این مدت در اصفهان متلاشی شده است، گفت: در ماه گذشته ۱۴۴ باند سرقت در استان اصفهان متلاشی و ۴۰۱ سارق دستگیر شدند، همچنین در سال جاری ۸ باند سرقت قطعات خودرو منهدم شده که یکی از مشکلات سرقت قطعات، وجود تقاضا و خرید این قطعات استوک است که این با فرهنگ دینی و اخلاقی جامعه ما همخوانی ندارد، استقبال نشدن از خرید از این اقلام و نبود تقاضا سبب می‌شود فرد سارق به این سمت‌وسو کشیده نشود.

وی اضافه کرد: طی ۱۰ ماه گذشته ۶۰ باند سرقت از منازل،   ۵ باند سرقت احشام، ۱۸ باند سرقت موتورسیکلت، ۲۴ باند سرقت سیم برق و سه باند سرقت مسلحانه و یک باند سرقت از کامیون‌ها در ۱۰ ماه اخیر متلاشی شد. ‌ارزش دستاورد انهدام باندهای سرقت ۵۶۰ میلیارد تومان اموال مسروقه بوده است، پرونده سارقان به مراجع قضایی ارسال شده و تعدادی در حال سپری شدن فرآیند قضایی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام اینکه طی ۱۰ ماه گذشته شهرستان‌هایی کاهش سرقت را شاهد بودیم، افزود: خوانسار ۱۱.۳ درصد، شهرضا ۱۱.۲ درصد، گلپایگان ۲.۵ درصد، نائین ۵ درصد، نطنز ۱۵ درصد، دهاقان ۶ درصد و  خور و بیابانک ۳۰ درصد کاهش سرقت داشتند.

وی میزان وقوع جرم و پرونده‌ها در حوزه پلیس فتا  را با رشد ۷.۱ درصد اعلام کرد و گفت: کلاه‌برداری رایانه‌ای ۶.۷ درصد کاهش و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی ۳۸ درصد افزایش یافته است. نیروی انتظامی با توجه به ۱۰ ماه تلاش در برقراری نظم و امنیت عمومی به‌ویژه در ۳ تا ۴ ماه اخیر به دلیل شیطنت دشمنان و ایادی آنان، با مجاهدت ایام سختی را پشت سر گذاشت و همکاران ما صبورانه در برقرار نظم عمومی تلاش کردند. ‌

سردار میرحیدری اضافه کرد: فصل گذشته راه‌اندازی گشت‌های ویژه جرائم خشن بود را شاهد بودیم که ۹۰ تیم گشتی با شکل جدید و نیروهای آموزش دیده، فعال شده‌اند. از شهروندان درخواست داریم اگر مواردی در خصوص پلیس فتا مشاهده شد با تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع به مرکز فوریت‌های پلیس فتا اطلاع دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: طی ۱۰ ماه اخیر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی ۶.۵ درصد افزایش، مزاحمت‌های اینترنتی ۵.۳ درصد کاهش، دسترسی غیرمجاز ۱۳.۸ درصد افزایش و سایر جرائم ازجمله نشر اکاذیب ۴۵ درصد کاهش و شناسایی کسب‌وکار جدید بدون مجوز ۳۸ درصد افزایش داشته است. در این مدت حدود ۱۱۰ جلسه آموزش همگانی با موضوع سواد رسانه برگزار شد که  ۳۰۰ مورد محتوا آموزشی پیشگیرانه در بستر رسانه‌های نوین در دسترس قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار