امام جمعه موقت اصفهان گفت: در آستانه دهه فجر انقلاب هستیم. در ایام دهه فجر باید وارد عرصه جهاد تبیین شد، هرچقدر انقلاب ما پیش می رود، باید جشن های انقلاب ما پرشکوه تر و پر عظمت تر برگزار بشود.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ 27 January 2023
دهه فجر، زمان ورود به عرصه جهاد تبیین

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد محمودی در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه اصفهان، با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر، افزود: در ایام دهه فجر به ویژه در دروان کنونی باید وارد عرصه جهاد تبیین شویم و هرچه انقلاب به پیش می‌رود مانند سابق باید جشن‌های انقلاب پرشکوه‌تر و با عظمت‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب و اسلام راهبرد اساسی با دو رویکرد کتمان و تحریف را پیش گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: وظیفه ما در این ایام سنگین است و باید بتوانیم مقابل این راهبرد دشمن بایستیم و رویکرد کتمان را که منجر به کشیدن اذهان و افکار عمومی به سمت دیگری می‌شود را در مسیر درست انقلاب حرکت دهیم که این مسئولیت بزرگ و با اهمیتی است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: خداوند در قرآن تذکر داده است که ایام الله‌ها برای مردم تبیین شود، ایام الله روزی است که سرنوشت ملت‌ها را تغییر می‌دهد که ما نیز در نظام جمهوری اسلامی ایران از این ایام الله‌ها بسیار داریم.

وی اضافه کرد: ۱۹ دی قبل از انقلاب در قم ایام‌الله است، در دهه فجر انقلاب ورود حضرت امام در روز دوازدهم بهمن ایام‌الله است، این انقلاب مردمی بوده و هست و از قشرهای مختلف جامعه برای ورود حضرت امام لحظه‌شماری می‌کردند، روز نوزدهم بهمن همافران با امام بیعت کردند که ایام الله است.

حجت‌الاسلام محمودی شب پیروزی انقلاب، تمام روزهای دهه فجر، هشت سال دفاع مقدس، سیزدهم آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار، دوازدهم فروردین که ۹۹ درصد از مردم پاس صندوق‌های رأی آمدند، حماسه ۹ دی، فتنه ۸۸% تشییع سردار سلیمانی و تشییع شهید حججی را ایام‌الله اعلام کرد.

وی ادامه داد: روزی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سیلی محکم بر پیکر آمریکایی‌ها و پایگاه عین‌الاسد وارد کرد، روز دیگری از ایام‌الله است، از این رو باید در این ایام، ایام الله‌ها را برای دنیا مطرح کنیم تا همگان بدانند این انقلاب کاملاً ویژه است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اوایل انقلاب دشمنان اسلام و انقلاب اقرار کردند، نخست‌وزیر وقت رژیم غاصب صهیونیست گفته بود انقلاب اسلامی ایران یک زلزله است و دنیا را متزلزل و تکان داده است، همچنین اعلام کردند بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اقداماتی انجام می‌دهد که فرصت را از ما گرفته است و وقت تجزیه و تحلیل نداریم.

وی ادامه داد: اگر تغییرات سیاستمداران و تحلیلگران سیاسی اوایل انقلاب را بررسی کنیم درمی‌یابیم، چه اتفاق عجیبی رخ داده است، به همین جهت است که دشمن اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه دشمنان در مذاکرات دنبال سه مسئله بودند، افزود: یکی مسئله ولایت فقیه بود، آن‌ها گفتند حکومت و سیستم شما با سیستم دنیا همخوانی ندارد، نمی‌دانند که نظام حکومت اسلامی برگرفته از ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی و مبتنی بر ولایت مشروع الهی است، بحث ولایت فقیه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیست بلکه کلامی و مبتنی بر اصول و کلام دینی است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است مسائل سیاسی، اجتماعی، فقهی بر مسائل روز برتری داشته باشد، اما مبانی کلامی در مسائل دیگر قابل تغییر نیست.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دومین مسئله که از سمت دشمنان مطرح شد این بود که نمی‌دانیم شورای نگهبان چیست، این در حالی است که شورای نگهبان را مبانی دینی به ما داده است، همچنین سومین مسئله‌ای که مطرح کردند این بود که چرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی دارید. با این اقدامات در امورات داخلی ایران دخالت می‌کنند در حالی که نظام ما مبتنی بر تفکرات الهی است که دشمنان آن را برنمی‌تابند.

وی اضافه کرد: از این رو می‌بینیم که اقداماتی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روا داشتند و این ارگان را تحریم کردند، همچنین برنامه‌هایی دارند چون می‌دانند ملت و نظام ایران مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار ایستاده‌اند، همچنین تحرکاتی راه‌اندازی کردند که از روی استیصال است.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: ملت مسلمان ایران در مقابل دسیسه‌های دشمنان ایستاده است و باید توجه داشته باشیم منفعلانه برخورد نکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار