رئیس پلیس تولید و تبادل فضای اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری فردی خبرداد که با درج آگهی جعلی فروش مقاله آماده در پیام رسان تلگرام از دانشجویان کلاهبرداری می‌کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹ 26 January 2023

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود : در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف خرید مقاله در یکی از کانال های تلگرامی از آنها کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در بررسی انجام شده مشخص شد مال‌باختگان پس از مشاهده آگهی فروش انواع مقاله آماده در یکی از کانال‌های تلگرامی با شخص آگهی دهنده تماس برقرار کرده و با توجه به درخواست فروشنده اقدام به واریز مبالغی به حساب وی می‌کنند ولی فروشنده نه تنها مقاله ای برای آن ها ارسال نمی کند بلکه پاسخگوی تماس های ایشان نیز نبوده است.

رئیس پلیس فتا اصفهان تصریح کرد: مأموران انتظامی موفق شدند این کلاهبردار را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی هستند، تقلبی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب در این صفحات اقدام به کلاهبرداری می‌کنند لذا از شهروندان تقاضا داریم قبل از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت طرف دیگر معامله هیچ‌گونه وجهی به این حساب‌ها واریز نکنند و هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار