هزینه‌های بیماران سرطانی در ابتدای سال جاری نسبت به آذرماه همین سال افزایش سه برابری داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲ 22 January 2023

مدیرعامل موسسه خیریه رومیکا حامی بیماران مبتلا به سرطان گفت: در ۹ ماه گذشته بیش از ۳۵ میلیارد ریال برای درمان بیماران سرطانی هزینه شده است.

محسن تمدنی با اشاره به اینکه فرودین امسال ۲۸۰ میلیون تومان برای بیماران سرطانی هزینه شده، افزود: این رقم در آذر امسال به ۶۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اولویت نخست مؤسسه خیریه رومیکا حامی بیماران مبتلا به سرطان را غربالگری و پیشگیری از سرطان اعلام کرد و گفت: انجام آزمایش‌های رایگان به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان در پایگاه‌های سلامت شهرستان کاشان انجام می‌شود.

مدیرعامل موسسه خیریه رومیکا حامی بیماران مبتلا به سرطان با اشاره به اینکه این مؤسسه تنها مؤسسه حامی و خدمات رسان به بیماران سرطانی د منطقه کاشان است، افزود: پارسال ۱۰۵ بیمار سرطانی به این مؤسسه مراجعه کردند که این تعداد در ۹ ماه گذشته امسال به ۱۱۷ نفر بیمار سرطانی افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال به ۱۵۰ نفر افزایش یابد.

تمدنی گفت: ۶۵ تا ۷۰ درصد از بیماران خانم‌ها هستند و شایع‌ترین سرطان بین آنان سرطان سینه است.
وی افزود: پارسال هر ۳ روز یک پرونده بیمار سرطانی در مؤسسه ثبت می‌شد که این تعداد در سال جاری به ۲ روز یک پرونده افزایش یافته است.

مدیرعامل موسسه خیریه رومیکا حامی بیماران مبتلا به سرطان از کاهش سن بیماران سرطانی در منطقه کاشان خبرداد و گفت: سن بیماران سرطانی از بالای ۶۰ و ۷۰ سال امروز به ۳۰ تا ۴۰ سال کاهش یافته است.

هفته نخست بهمن به عنوان هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار