با توجه به مصوبات جلسه کمیته کارگروه اضطرار آلودگی هوا، واحدهای یک تا چهار نیروگاه اصفهان و دو و چهار نیروگاه شهید منتظری و واحد 4 کارون از مدار خارج شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶ 22 January 2023

سخنگوی صنعت برق اصفهان در جلسه کمیته کارگروه اضطرار آلودگی هوا گفت: با کاهش ۲۰۰ مگاوات از میزان برق مصرفی نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان تولید نیروگاه کاهش و یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در ۲۴ ساعت گذشته از مازوت سوزی این نیروگاه کاهش داده شد تا کمکی به کاهش آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان شود.

محمد نوحی افزود: در شبانه روز گذشته سه هزارو ۷۵۲ مگاوات برق در شهر اصفهان تولید در حالی که چهار هزار و ۵۸۴ مگاوات برق مصرف و کمبود آن به میزان ۸۳۲ مگاوات از شبکه سراسری توزیع برق تامین شد.

وی گفت: با توجه به مصوبات جلسه کمیته کارگروه اضطرار آلودگی هوا، واحدهای یک تا چهار نیروگاه اصفهان و دو و چهار نیروگاه شهید منتظری و واحد 4 کارون از مدار خارج شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم در این جلسه گفت: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان استمرار آلودگی هوا و روز‌های ناسالم برای عموم تا پایان هفته ادامه دارد و برای کاهش اثرات آن ۳۰ گروه پایش آلودگی هوا در استان نظارت بر روند فعالیت صنایع و واحد‌های تولیدی وخدماتی دارند.

منصور شیشه فروش افزود: در دوماهه گذشته با فعالیت شبانه روزی گروه‌های پایش بر روند فعالیت زیست محیطی سه هزار و ۳۷۸ واحد صنعتی نظارت شد که از این تعداد ۴۸۰ واحد آلاینده اخطار گرفتند و ۱۱۵ پرونده آلایندگی پیگیری قضایی شد که منجر به پلمب ۱۸ واحد تولیدی که عمده آن‌ها سنگ شکن و مواد معدنی و آسیاب بودند شد.

وی گفت: با تعطیلی مدارس و ادارات هم روزانه ۶۰۰ هزار مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی حاصل شده است.

بابک صادقیان رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم در این نشست گفت: در ۱۰ ماهه گذشته تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس و عموم ۲۰ درصد افزایش داشته است.

لاهیجان زاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان هم در این جلسه گفت: دستگاه‌های متولی قانون هوای پاک اگر به وظایف خود عمل کنند و با توزیع سوخت استاندارد، تولید خودرو‌های استاندارد و خروج خودرو‌های فرسوده می‌توان به میزان قابل توجهی از آلودگی هوا کم کرد.

گله داری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: در این روزهای آلوده مراجعه گروههای حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی ، کودکان و نوجوانان و سالمندان به مراکز درمانی 30 درصد افزایش یافته است.

در این نشست مقرر شد اصناف از ساعت ۱۸ فعالیت خود را کمتر کنند تا از میزان تردد مردم در سطح شهر کم شود.

اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در صبح و بعداز ظهر و پایش‌های مستمر محیط زیست از واحد‌ها و صنایع آلاینده و ادامه پویش یک اتاق گرم با هدف کاهش مصرف سوخت از دیگر مصوبات این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار