دبیر ستاد آزمون‌های اصفهان گفت: غایبان نوبت نخست آزمون سراسری ۱۴۰۲ در استان کمتر از ۳ درصد بودند که نسبت به چند دوره اخیر کنکور، کاهش داشت.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵ 22 January 2023

رضاعلی نوروزی افزود: ۵۵ هزار و ۹۴۸ داوطلب از استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ ثبت نام کردند که کمتر از ۳ درصد آنها در آزمون غایب بودند.

وی با اشاره به اینکه در کنکور سال گذشته تعداد غایبان به حدود ۲۰ درصد می‌رسید، افزود: تعداد داوطلبان در نوبت نخست آزمون سراسری ۱۴۰۲ نسبت به دوره‌های قبل کنکور در استان حدود ۴۰ درصد کاهش داشت.

وی با تاکید براینکه نوبت نخست آزمون سراسری ۱۴۰۲ در استان اصفهان در آرامش و ایمن برگزار شد، خاطرنشان کرد: در چند مورد بسیار محدود، برخی از داوطلبان وسائل ارتباطی همراه خود آورده بودند که قبل از آزمون، وسایل آنها شناسایی و تحویل مقام‌های قضایی شد.

نوروزی با اشاره به اینکه کشف این وسائل به معنی تقلب در آزمون نیست، تصریح کرد: هنگام برگزاری آزمون شبکه اینترنت در محل حوزه‌های امتحانی، محدود شده بود.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای نخستین بار در ۲ نوبت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در فصل زمستان برگزار شد به همین دلیل تمهیدات و امکانات لازم برای داوطلبان و خانواده‌های آنها در نظر گرفته شد.

نوروزی افزود: امسال همکاری خوبی بین بخش‌های مختلف برای برگزاری آزمون سراسری در شهرستان های مختلف استان صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار