مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تمدید دورکاری اداره‌ها و بانک‌ها در برخی شهرستان‌های این استان برای روز یکشنبه (فردا دوم بهمن) به‌دلیل آلودگی هوا خبر داد و گفت: طبق اعلام قبلی، مدارس و مراکز آموزشی برخی از مناطق استان نیز فردا غیر حضوری فعالیت می کنند.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰ 21 January 2023

منصور شیشه فروش اعلام کرد: در پی صدور هشدار نارنجی وضعیت هوا و استقرار توده هوای سرد و سنگین، پایداری جو و رطوبت بالا که سبب تشدید شرایط آلودگی هوا و انباشت آلاینده ها در روزهای گذشته و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و مناطق مجاور در شرایط ناسالم برای عموم شده است، با تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، همه اداره ها و بانک ها در شهرستان های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر و نیز بخش های مرکزی شهرستان های شاهین شهر و نجف آباد و شهر سجزی برای دومین روز متوالی به‌صورت دورکار فعالیت خواهند کرد.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: طبق اعلام قبلی از مصوبه های این کارگروه، یکشنبه دوم بهمن ماه مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان‌ های یاد شده به صورت غیر حضوری فعالیت می‌کنند و امتحانات دانشگاه‌ها مطابق برنامه برگزار خواهد شد.

️مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان همچنان از در منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

شیشه فروش گفت: فعالیت همه واحدهای صنعتی شناسایی شده در تشدید آلایندگی هوا از جمله واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت با نظارت محیط زیست و به‌صورت موقت تعطیل اعلام شد.

وی افزود: مطابق با تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، ایستگاه های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط در میدان های بزرگ و پر ترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استقرار خواهند یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد که شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت های ورزشی در فضاهای باز و هسته های مرکزی و پر ترافیک شهرها در صورت حضور در این اماکن حتما از ماسک استفاده کنند.
اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نیز اعلام کرد امتحانات نوبت اول در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، لنجان، بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین‌شهر و نجف‌آباد و شهر سجزی فردا یکشنبه دوم بهمن لغو شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار