مدیرکل ارشاد استان اصفهان خبر داد
تابناک: مدیرکل ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با مجوز وزیر ارشاد اسلامی انجمن بنیاد بین‌المللی تعزیه در خمینی‌شهر رسما کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 10 October 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حبیب‌الله ارزانی جمعه شب در حاشیه همایش تجلیل از 40 نفر از پیشکسوتان تعزیه‌خوانی استان و در جمع خبرنگاران گفت: استان اصفهان در حوزه شبیه‌خوانی و تعزیه‌خوانی بالاترین رتبه را در کشور داراست.

وی اینکه هدف اصلی بنیاد بین‌المللی تعزیه را ایجاد همدلی و ارتقای تمامی گروه‌های تعزیه استان اصفهان دانست و افزود: تلاش می‌کنیم با توجه به جایگاه خاص و منحصر بفرد عزاداری خاندان عصمت و طهارت در ایام محرم و صفر برای تقویت هر چه بیشتر هنر تعزیه و شبیه‌خوانی اقدام شود.

مدیرکل ارشاد استان اصفهان تصریح کرد: هنر تعذیه و شبیه‌خوانی در بین مردم استان اصفهان از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هنر تعزیه به عنوان برگ زرینی برای کشور و نظام ما محسوب می‌شود، بیان کرد: هم نوا شدن و سازماندهی تمامی فعالیت‌های متولیان و فعالین هنر تعزیه از جمله محورهای اصلی فعالیتی بنیاد بین‌المللی تعزیه استان در بخش‌های مختلف خواهد بود.

ارزانی افزود: یکسان‌سازی، پالایش، پاکسازی و حذف اشعار سست و ضعیف از جمله دیگر محورهای فعالیتی این بنیاد است.

وی گفت: هم نوا شدن گروه‌های تعذیه و تشکیل برنامه مشترک در طول سال، تجلیل از پیشکسوتان تعذیه از جمله برنامه دیگر بنیاد بین‌‌المللی ملی تعزیه در اصفهان خواهد بود.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در بعضی از نسخ تعزیه و شبیه‌خوانی ما شاهد بعضی مطالب غیر واقع و بزرگنمایی‌های بیش اندازه هستیم.

ارزانی تصریح کرد: تقویت و توسعه اخلاق حرفه‌ای هنر تعذیه، برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برای جوانان و نسل امروز برای ارتقای این هنر از جمله محورهای دیگر این بنیاد خواهد بود.

وی بیان داشت: بیش از یک‌هزار و 200 گروه تعذیه و شبیه‌خوانی در استان اصفهان به ثبت رسیده‌اند و تعدادی از شهرهای استان از جمله شهرستان خمینی‌شهر جایگاه وِیژه‌ای در تعزیه استان اصفهان دارند.

مدیرکل ارشاد استان اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزشی در سرلوحه برنامه‌های ما در استان خواهد بود، گفت: طرح تأیید صلاحیت و ساماندهی نسخه‌های واقعی تعذیه در تهران آغاز شده است.

وی با تأکید براینکه مسئولان شهرستان، معتمدین و خیرین خمینی‌شهر همکاری خیلی خوبی برای برگزاری اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان تعزیه استان با ما داشتند، گفت: برنامه تجلیل از پیشکسوتان در قالب شورای تعذیه استان تدوام و استمرار خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فارس مراسم تجلیل از 40 نفر از پیشکسوتان تعزیه استان به همت اداره فرهنگ ارشاد اسلامی خمینی‌شهر و مجموعه فرهنگی و مذهبی امام حسین (ع) محله باولگان برگزار شد.

برگزاری تعزیه آبرسانی حضرت ابوالفضل العباس (ع) توسط یکی برترین گروه‌های تعزیه استان از جمله برنامه‌های این مراسم بود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار