مجموع ذخیره آب سد‌های بزرگ استان اصفهان به ۱۸۳ میلیون مترمکعب رسید.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ 22 November 2022

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی شش سد بزرگ استان اصفهان گفت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب امروز به ۱۴۹ میلیون مترمکعب رسید.

احسان الله امینی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به پارسال ۱۲ درصد کاهش داشته، افزود: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۷۶ درصد کاهش یافته است.

وی به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر ۶.۸۱ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۱۶ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به حدود ۱۸ میلیون مترمکعب رسیده است.

امینی با بیان این که ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به ۴.۴۷ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۵۲ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

وی گفت: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز حدود یک میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارد و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون کمتر از یک میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

امینی میزان آب ذخیره شده در سد کمانه سمیرم را حدود سه میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۲۹ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به این که میزان پرشدگی سد‌های استان ۱۳ درصد است، گفت: بررسی وضعیت سد‌های استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سد‌ها نسبت به میانگین بلند مدت با کاهشی معادل ۷۲ درصد مواجه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار