ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس با بخش ویژه حماسه و ایثار مردم اصفهان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ 17 November 2022

مراسم افتتاحیه ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس ویژه تولیدات ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آستانه ۲۵ آبان، سالروز حماسه ایثار مردم اصفهان در گلستان شهدا برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در این برنامه ضمن ادای احترام به مقام شهدای شامخ دفاع مقدس اظهار کرد: آبان سال ۶۱، در عملیات محرم ۱۲۵٠ شهید اصفهانی تقدیم انقلاب اسلامی شد که بر همین اساس این روز در تقویم کشور به نام اصفهان نام نهاده شد.

وی افزود: در این عملیات، بیش از ۷٠٠ رزمنده در یک شب شهید شدند و پیکر ۳۷٠ نفر از این شهدا از میدان امام خمینی (ره) تا گلستان شهدا روی دست مردم شهیدپرور اصفهان تشییع شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه آبان ماه زمان بازگویی رشادت‌های مردم استان اصفهان است، گفت: پیکر دیگر شهدای این عملیات تا پایان آبان سال ۱۳۶۱، در شهر اصفهان و دیگر شهرستان‌ها تشییع و به خاک سپرده شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم اصفهان صبح ۲۵ آبان پیکر شهدای خود را تشییع کردند و عصر همان روز اعزام به جبهه داشتند و روزهای بعد نیز کاروان‌های پشتیبانی به مناطق جنگی از این شهر اعزام شد.

رضایی تاکید کرد: برگ‌های زرین زیادی در تاریخ اصفهان می‌بینیم، یکی از این تاریخ سازی‌ها ۲۵ آبان است.

وی با بیان اینکه امیدواریم میزبان خوبی برای جشنواره ملی فانوس باشیم، گفت: این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی حماسه و ایثار مردم اصفهان در ۲۵ آبان سال ۶۱ به هنرمندان سراسر کشور است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ادامه داد: در ششمین دوره جشنواره ملی فانوس با موافقت مسئولان، بخش ویژه ۲۵ آبان قرار داده شد که آثار خوبی از هنرمندان حول این روز به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است.

مجتبی شاه‌مرادی معاون فرهنگی شهردار نیز در این مراسم اظهار کرد: شهدا در این مکان مقدس آرمیده‌اند و شاهد و ناظر ما هستند. آن‌ها به جنگ ضحاک زمان رفتند و حماسه‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: این گلستان هرماه سال شاهد تشییع یک ابرمرد است و برای ما اصفهانی‌ها این مرکز ثقل، نقطه اتکا و بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: از حسن انتخاب برادران بزرگوارم دربنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای انتخاب این مکان به منظور برگزاری جشنواره‌ای که قرار است به بازنمایی این رشادت‌ها در آثار هنری بپردازد سپاس‌گزارم.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان پذیرای هنرمندانی است که بخواهند در این عرصه کار کنند و دست یاری ما به سوی آن‌ها دراز است.

گفتنی است، مسئولان و شرکت کنندگان در این مراسم پس از برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور در کنار مزار سرداران شهید، حاج حسین خرازی و حاج احمد کاظمی با شهدای دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار