تانا؛ طرحی برای توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان‌ها
معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از برگزاري رويداد تانا به منظور توسعه و ارتقاي زيست‌بوم نوآوري استان‌ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ 22 November 2022

احسان یزدیان درباره برگزاری رويداد «تانا» اظهار كرد: اين رويداد به منظور توسعه و ارتقای زيست‌بوم نوآوری استان‌ها برگزار مي‌شود و نام آن هم برگرفته از همين مفهوم است. چالش‌هایی که در اين رویداد محور ارائه پیشنهاد و طرح‌های نوآورانه قرار گرفته است، در حوزه‌هاي آب، محيط زيست و امنيت غذايی است که پس از دریافت راهکارها، مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرند و ايده‌های منتخب علاوه بر دریافت جوایز رویداد به سرمايه‌گذاران، شركت‌های دانش‌بنيان و صنايع مرتبط معرفي خواهند شد.
وي افزود: محور ايده‌های موجود در حوزه آب شامل افزايش بهره‌وری آب در مصارف كشاورزی، پايش كيفی و ميزان آلودگی در مخازن سدها، پايش كمی سفره‌ای آب زيرزمينی و همچنين كشاورزی با آب‌های شور و لب‌شور است. محورهای بخش محيط زيست شامل كاهش فلزات سنگين در آب و خاك، تصفيه تكميلی انواع فاضلاب، مبارزه بيولوژيك با آفات و بيماری‌ها، حذف آلاينده‌های سفره‌های آب زيرزمينی و محورهای بخش امنيت غذايی هم شامل فرآوری محصولات غذايی، افزايش زمان نگهداری مواد غذايی و تجارت آن‌، كاهش مصرف واكسن‌ها و آنتي‌بيوتيك‌های دامي و همچنين كاهش مصرف سموم كشاورزی است.
معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: صاحبان ايده، هسته‌هاي فناور مراكز رشد، اساتيد و دانشجويان مي‌توانند ايده‌های مورد نظر خود را تا 17 آذرماه سال جاری به نشاني اينترنتی WWW.TANA.ISTT.IR ارسال كنند.
وی ادامه داد: پس از بررسی چالش‌ها و نيازهای اعلام شده، بوت كمپ‌های تخصصي براي راه‌حل‌های خلاقانه برگزار و پس از ارائه و داوری ايده‌های نهايی، طر‌ح‌های برتر معرفی مي‌شوند.
یزدیان خاطرنشان كرد: رتبه‌های اول تا سوم اين رويداد به ترتيب از 200، 150 و 100 ميليون ريال جايزه نقدی بهره‌مند خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار