دانشگاه اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فرقه تروریستی منافقین در چند هفته گذشته با فراخوان‌های مکرر در شبکه‌های اجتماعی بمنظور هدایت و شرکت در تجمع‌های غیرقانونی، قصد برهم زدن امنیت و آرامش و اخلال در فرایند آموزش و پژوهشی این دانشگاه را داشته و دارد.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ 19 November 2022

روابط عمومی دانشگاه اصفهان با صدور اطلاعیه شماره ۲ اعلام کرد: با توجه به القای شایعات، انتشار اخبار نادرست و تحریف یک طرفه وقایع اخیر در دانشگاه ها توسط چند کانال تلگرامی متعلق به فرقه تروریستی منافقین، دانشگاهیان در فتنه تهییج سازماندهی شده این فرقه قرار نگیرند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: این شبکه های اجتماعی با فرافکنی و سوء استفاده از عدم آگاهی دانشجویان و انتشار شایعات و اخبار غیر صحیح، متأسفانه به حوادث تلخی در روز سه‌شنبه ۲۴ آبان جاری در دانشگاه اصفهان منجر شدند.
در اطلاعیه دانشگاه اصفهان آمده است: بر اساس اخبار رسیده در پی فراخوان اعلامی شبکه تلگرامی موصوف، با وجود تذکر نیروهای حفاظت فیزیکی دانشگاه به دانشجویان اصرار کننده برای به تعطیل کشاندن کلاس‌ها، حدود ۳۰ نفر از دانشجویان با عدم همراهی سایر دانشجویان و تدبیر و درایت اساتید، طی تجمع غیر قانونی جنب ساختمان دانشکده شیمی و عدم اعتنا به تاکید نیروهای حفاظت فیزیکی دانشگاه با اقدام به شعار دادن و حرکت‌های خلاف شأن و عرف دانشگاه به سمت درب اصلی دانشگاه حرکت کردند که بمنظور پیشگیری از هرگونه رخدادی تا "سه راه زبان"، این دانشجویان توسط انتظامات مشایعت شدند.
بر اساس اطلاعیه دانشگاه اصفهان، "در این مسیر با اختلال ایجاد شده برای تردد اتوبوس ها و خودروها، جمع مورد اشاره توسط انتظامات به سمت پشت ایستگاه اتوبوس هدایت شدند که چند تن از دانشجویان به نشانه اعتراض به نیروی حفاظت فیزیکی دانشگاه حمله ور و باعث زمین خوردن و آسیب جدی (شکستگی) از دو ناحیه بدن آنها شدند، در ادامه این رفتارهای خلاف شأن و عرف محیط فرهنگی و علمی دانشگاه، دانشجویان فوق با پرخاشگری و زدن سیلی به صورت یکی دیگر از نیروهای انتظامات و نیز توهین و فحاشی های خارج از منزلت دانشگاه توسط سایرین، عده ای از آنها با پرتاب کوله پشتی های خود به سر و صورت نیروهای انتظامات، باعث تشنج و از کنترل خارج شدن اوضاع شدند".
در اطلاعیه دانشگاه اصفهان تاکید شده است: " باتوجه بررسی های به عمل آمده، اصرار عده ای قلیل بر ادامه اقدامات غیر قانونی و بهم زدن فضای آرام ایجاد شده در سه هفته گذشته، با هدایت و فراخوان چند کانال تلگرامی متعلق به فرقه تروریستی منافقین صورت می گیرد".
روابط عمومی دانشگاه اصفهان در این اطلاعیه اعلام کرد: با وجود آسیب ها و جراحات وارده به نیروهای انتظامات و خسارات وارده به اموال و تاسیسات دانشگاه در چند هفته اخیر، تاکید می شود دانشجویان از حضور در فراخوان ها و تجمعات درون و برون دانشگاه این شبکه های ضد ایرانی خودداری کنند.

روابط عمومی دانشگاه اصفهان چند روز گذشته نیز با صدور اطلاعیه ای به شرح وقایع خیابان رو به‌روی در خوابگاه های این دانشگاه در شامگاه ۲۵ آبان جاری پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار