استاندار اصفهان گفت: تاسیس بیمارستان تخصصی ایثارگران و جانبازان اصفهان با نگاهی کارشناسی در منطقه با بیشترین تمرکز خانواده شهدا و جانبازان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 17 November 2022

سیدرضا مرتضوی روز پنجشنبه  در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در استانداری اصفهان برگزار شد با گرامیداشت «روز حماسه و ایثار اصفهان» اظهار داشت: با در اختیار گذاشتن قطعه زمینی به بنیاد شهید و امور ایثارگران زمینه ساخت بیمارستان خدمات دهنده به ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس و خانواده شهدا را فراهم کند و زمین این بیمارستان با نگاهی کارشناسی در منطقه ای که بیشترین تمرکز خانواده شهدا و جانبازان در آن قرار دارد انتخاب خواهد شد.

استاندار اصفهان ضمن گرامیداشت «روز حماسه و ایثار اصفهان» بیان کرد: روز حماسه آفرینی مردم اصفهان از روزهای به یادماندنی در تاریخ استان و ایران اسلامی است؛ درصد قابل توجهی از شهیدان دفاع مقدس متعلق به این استان هستند و قریب به ۳۰ درصد از اعزام ها به جبهه های حق علیه باطل از استان اصفهان بوده است.
وی ادامه داد: استان اصفهان ۲۳ هزار و ۶۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در پنج شهرستان استان تعداد شهیدان والامقام از برخی استان های کشور بیشتر است. در دفاع مقدس هشت هزار و ۵۰۰ شهید در شهر اصفهان، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شهید در شهرستان نجف آباد، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ شهید در شهرستان خمینی شهر، بیش از یکهزار و ۷۰۰ شهید در شهرستان کاشان و بیش از یکهزار و ۵۰۰ شهید در شهرستان فلاورجان تقدیم ایران اسلامی شده اند.
مرتضوی با اشاره به اینکه نقش به یادماندنی و ماندگاری استان اصفهان در دفاع از کیان ایران اسلامی ثبت و ضبط شده است، عنوان کرد: در ایام عملیات محرم بیش از یکهزار شهید از استان اصفهان به انقلاب اسلامی تقدیم و در یک روز ۳۷۰ شهید تشییع شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار