بسته کامت دونی-3
تابناک: با نام و یاد خدا و هم چنین مدد از یگانه خالق فرهنگ و هنر و ادب و همه چی سومین بسته کامنت دونی تابناک را پس از مدت ها و با یک شکل تازه، آغاز می کنیم. در بسته این هفته به بررسی مهمترین اتفاقات در طول هفته گذشته می پردازیم.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 07 October 2015
با نام و یاد خدا و هم چنین مدد از یگانه خالق فرهنگ و هنر و ادب و همه چی سومین بسته کامنت دونی تابناک را پس از مدت ها و با یک شکل تازه، آغاز می کنیم.

به گزارش تابناک اصفهان، در بسته این هفته به بررسی مهمترین اتفاقات در طول هفته گذشته می پردازیم.

**لاف هفته**

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز شنبه اعلام کرد: بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان خمینی شهر پس از اخذ دستور مقام قضایی با همکاری نیروی انتظامی اقدام به پلمب و تعطیلی پنج واحد چایخانه غیر مجاز ارائه کننده قلیان در این شهرستان کردند.

در همین راستا تعداد 299 دستگاه قلیان و وسایل استعمال دخانیات جمع آوری و معدوم شد.

مرکز بهداشت استان اصفهان همواره درباره مضر بودن مصرف قلیان، رواج استفاده از آن در بین مردم بویژه جوانان و غیر قانونی بودن ارائه آن در واحدهای صنفی از جمله چایخانه ها هشدار داده است.

کامنت:

بعله...بسیار کار پسندیده ای صورت گرفت...آفرین!!!

فقط میگم حالا که شما اینقدر خوبین، بیاین یه سری هم تو خود اصفهان بزنید...تو هر خیابونی یه چایخونه نباشه...اصن اون خیابون، خیابون نیست! ماشالا علم وفناوری هم توش تأثیر گذاشته، اپلیکیشن چایخونه یاب در دست ساخت! تازه جدیدا مد شده مدارس که تعطیل میشه، همه میرن مستقیم چایخونه... البته نه این که فکر کنید، میرن اونجا قلیون بکشنا، نه... نیست چایخونه ها مجهز به وای فای هستند، میان برا مدرسه تحقیق در بیارن... فقط البته من نمی دونم چرا فقط حرف از اتک و این چیزاس...جا داره مسئولان رسیدگی کنند!


**بسته پیشنهادی هفته**

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان گفت: با توجه به ابلاغیه دولت و بر طبق شئونات اسلامی، لباس‌های نامناسب در ویترین مغازه‌ها جمع آوری شده و در صورت مشاهده برخورد قانونی می‌شود.

ابراهیم خطابخش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: لباس‌های نامناسب مانند مانتوهای آستین کوتاه یا جلوباز، هم‌چنین لباس‌هایی که بر روی آنها نوشته‌ها و عکس‌های نامناسب و ضد اخلاق اسلامی چاپ شده است، از سطح شهر جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان داخلی با مشکلاتی هم‌چون افزایش مالیات، هزینه‌های انرژی و ... روبه‌رو هستند، ادامه داد: با وجود این مشکلات، کیفیت و مرغوبیت پوشاک داخلی بهتر از پوشاک خارجی از جمله تولیدات چینی است، اما بعضی از مردم خرید پوشاک چینی را به خاطر ازانتر بودن آن ترجیح می‌دهند که پس از خرید آن از کیفیت آن ناراضی هستند.

کامنت:

حالا من با قانون و قوانین جدیدی که میذارید و بعدم اجراش نمی کنید یا به نوعی اونا دور میزنید، کار ندارم...اما خداییش جا داره بعد از 3 الی 4 سال به وضعیت یکی از فروشگاه های واقع در خیابان شهدا که تبلیغ سر در مغازش، عکس گونیا پرگار(یکی از علامت ها فراماسونرها) رسیدگی کنید!!! زشت تو خیابون شهدا!!!

بسته پیشنهادی:

میگم خیلی از این پولا هست، باش سمیناهار در راستای مبارزه با بی حجابی و شیوه های ترویج حجاب برگزار می کنید، همون پولا را بیارید، در راستای طراحی و دوخت مانتو های شایسته و اسلامی و جذاب هزینه کنید که خیلی از این بنده خداهایی که این لباسا را میخرن، به خاطر اینه که تو بازار چیزی جز اینا نیست و به همین دلیل مجبورن، مانتوهای آنچنانی و لباس های خاکبرسری خریداری کنن!!!

**حرف، روهوای هفته**

خبرگزاری تسنیم در این هفته نوشت: همزمان با شروع فصل پائیز پرندگان مهاجر به آسمان نصف‌جهان پرواز کردند، این پرندگان از روز گذشته در آسمان اصفهان دیده شدند.

جغرافیای نسبتاً گرم اصفهان با آغاز فصل پائیز طبیعت دلخواه پرندگانی است که از سرمای طاقت‌فرسا در گریز هستند، حتی پرندگانی که کشورهای همسایه جنوب ایران را به‌عنوان مقصد نهایی انتخاب می‌کنند، برای مدتی در اصفهان به سر می‌برند.

با این حال کارشناسان 519 گونه پرنده را در ایران شناسایی کرده‌اند که حدود 90 گونه آن‌ها مهاجران زمستان گذر به شمار می‌آیند اما مطالعات مختلف نشان می‌دهد نحوه مهاجرت پرندگان برای سال‌ها یکی از رازهای پیش روی محققان بوده است.

با خشک‌شدن زاینده‌رود، این پرندگان به مناطق دیگر استان که دارای سد خاکی و بندخاکی یا حوضچه‌های فاضلاب هستند، مهاجرت می‌کنند.

در استان اصفهان 23 محل برای اقامت این پرندگان وجود دارد که فصل سرما را در آنجا سپری می‌کنند.

به امید روزی که تالاب گاوخونی و زاینده رود مجدد احیا شده و تمامی پرندگانی که به اجبار از این منطقه کوچ کرده‌اند باز به سرزمین مادری خود بازگردند.

کامنت:

می دونین من الآن دارم به چی فکر می کنم؟!

به این بند آخر؛ میگم مگه پارسال تو بهمن نبود، یه بنده خدایی اومد اصفهان، میگفتن مقام اول اجرایی کشور، هر چی بگه باید اجرا بشه، بعد یه بنده خدای دیگه به خاطر سیاست خارجی ازش تقدیر کرد و گفت کمتر به این مقوله پرداخته شده  ...بعد همشون با هم گفتن زاینده رود چیز خوبیه، پس باید دائما جاری باشه، بعد اون مقام اجرایی گفت مردم اصفهان زاینده رود همیشه جاری می شود، دقیقا چی شد؟! فقط حرف بود؟! اینم که انگار فقط مثه قبلیه حرف میزنه!

**انتخاب شایسته هفته**

با توجه به انتصابات جدید ارشاد گذرمون دوباره به این اداره پر رمز و راز خورد که البته امیدواریم بازخوردش مثل دفعات قبلی باشه!

جدیدا معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد تغییر کرده و اتفاقا یه بنده خدایی را گذاشتن مسئول که یکم جای تعجب داشت، البته یکما... نکته جالب اینه که این بنده خدا با وجود این که سرپرست ماشالا پرکارم هست و گفت و گو ها و مصاحبه هاش درباره موضوعات مختلف در رسانه ها قابل مشاهده است.

حجت الاسلام امیر ارزانی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به واقعه غدیرخم از منظر آیات و روایات گفت: از منظر آیات و روایات جایگاه و اهمیت عید غدیر به گونه ای توصیف شده است که تحلیل معنایی شامل دین شناسی، پیامبرشناسی، دشمن شناسی، سنت شناسی، امام شناسی و امت شناسی را دربر می گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: خداوند متعال در قرآن کریم در آیات 3 و 67 سوره مبارکه مائده، چند ویژگی بزرگ را برای غدیر استنباط کرده که این ویژگی ها عبارت از مأیوس شدن کفار از دست اندازی به دین، کامل شدن دین و تمام کردن نعمت های الهی می باشد.

وی با تأکید بر این که عید غدیر مهم ترین عید شیعیان و مسلمانان است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمود: "بزرگ ترین و بهترین عید، عید غدیر است زیرا در آن روز امیرمؤمنان علی(ع) به عنوان پرچمدار مردم منصوب شد و در این روز درود و سلام بر محمد و آل او فرستید و از ستمگران به آنان برائت جویید."

حجت الاسلام ارزانی بیان این که درس های زیادی در عید غدیر وجود دارد، تصریح کرد: غدیر یک پیام همیشگی داشته و آن این که الگوی جامعه اسلامی و رهبر و مقتدای آن بعد از پیامبر( ص) باید حضرت علی (ع) و امثال او از امامان معصوم (ع) باشد و در عصر غیبت نیز ولی فقیه جامع الشرایط این وظیفه را بر عهده دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در ادامه با اشاره به کینه دشمن از غدیر اظهار کرد: دشمنان شیعه که با توجه به رشد و نفوذ حاکمیت غدیر در جهان نمی توانند این مساله را تحمل بکنند همواره به دنبال وارد کردن ضربه بر بدنه مسأله غدیر هستند و در واقع روز غدیر را می توان روز نا امیدی دشمنان اسلام و شیعه دانست.

کامنت:

به به حاج آقا تقبل الله!!! چه کسی بهتر از شما، ما که خیلی خوشحال شدیم، شما به این سمت رسیدید!

آخه چه کسی بهتر از شما؟! بردار حاج آقا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد که هستید(این خودش 99 درصد ماجرا)، ماشاءالله پخته و با تجربه و نورانی و با یک کارنامه و رزومه چندین صفحه ای هم که هستین! در کلیه مباحث فرهنگی از جمله کتاب، فرهنگ عمومی، سبک زندگی، موسیقی و جایگاه هنر و فرهنگ و ... تمام این موضوعات که اصلا صاحب نظرید (بالأخره ایشونم روحانی اند). والا به خدا خیلی هم خوب شد که شما را گذاشتن... اصلا برازنده شما بود فقط این سمت، اتفاقا باید زودتر خود شما را به عنوان معاون معرفی کنند البته درست که حالا سرپرست چندین و چند ساله بودن هم فرقی نداره اما بالأخره بگن معاون قشنگ تر تا سرپرست!

اینا را گفتم که بگم، طبق شنیده ها، میگن قرار جنابعالی مثل یه بنده خدایی، با حفظ سمت تشریف ببرید مجتمع فرشچیان! گفتم بالأخره درست ما دیر عرض تبریک کردیم اما این همه مایه گذاشتیم، حداقل بیاین یه سانس از این تئاتری های فرشچیان را در اختیار ما بزارید، یه چن تا جشن برگزار کنیم، سودشم نصف – نصف؛ والا!!!هم ثواب کردیم هم جلو فساد و ابتذال را گرفتیم...در راستای ایجاد الگوی نشاط اجتماعی نیز گام برداشتیم!

**گاف هفته**

این هفته همزمان با هفته نیروی انتظامی، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

نصف جهان درباره راز تیراندازی های شبانه نوشت: شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که درحالی که در نیمه شب است و در خواب به سر می برید، ناگهان باصدایی شبیه شلیک گلوله از خواب پریده باشید .

اما آیا واقعا نیمه شب ها در خیابان های اصفهان گلوله رد و بدل می شود یا این صدای نابهنجار ترقه هاست که به صدای شلیک اسلحه شبیه است؟

این روزنامه درادامه به پاسخ فرمانده انتظامی استان اصفهان در این نشست خبری اشاره کرده وبه نقل از وی می نویسد :اینها شلیک نیست .شما به اشتباه صدای ترقه می شنوید و فکر می کنید صدای شلیک است.

اما صدای ترقه بسیار متفاوت است و تقریبا همه معتقدند آنچه می شنوید صدای تیراندازی است؟

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در پاسخ به این سوال می گوید: فکر نمی کنم چنین چیزی باشد شماکجاها این صداها راشنیده ای؟

وی در ادامه سئوالات خبرنگار نصف جهان و در پاسخی دیگر ادامه می دهد فکر کنم این موضوع مربوط به یک مانور بخصوص بوده و دیگر اتفاق نمی افتد.

کامنت:

البته من با این همه حرفی که تو این بسته زدم، دیگه جرأت ندارم درباره این موضوع بنویسم اما خیلی جالب، یا فرمانده نیروی انتظامی صدای ترقه و تیراندازی را تشخیص نمیده و یا ...

بگذریم، اما جا داره، تشکر کنیم از دزدان و پلیس های گرامی، که شبا که ما می خوابیم و اونا بیدارن!!! برای مسئولین بزرگوار مشکلی ایجاد نمی کنند و اطراف هسته مرکزی شهر و خیابان فردوسی و باغ گلدسته و چهارراه فلسطین، به تیراندازی و مانور نمی پردازند!!! دستشون درد نکنه، بالأخره مسئولین صبح ساعت 8 باید بیان سر کار برای رفع مشکلات تلاش کنن!!! حیف نیست از خواب ناز بیدارشون کنیم؟!

به پایان آمد این کامنت، حکایت همچنان باقی است...

تا کامنت فرهنگی 4خدا یاورتان؛ در ضمن کامنت فراموش نشود...!


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار