بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر محور مواصلاتی " کریدور شمال – جنوب کشور " حد فاصل شهرستان کاشان و بادرود در استان اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 02 October 2022

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: تکمیل بزرگراه بادرود – کاشان بخشی از کریدور شمال – جنوب کشور است که تا پیش‌ازاین یک پروژه پایان‌ناپذیر بود؛ اما با تلاش و پیگیری‌های بخش‌های مختلف این پروژه به ثمر نشست.
علیرضا صلواتی افزود: هر روز شاهد وضعیت نامناسب این جاده و حوادثی که در آن رخ می‌داد بودیم که با بررسی‌های کارشناسی و حمایت‌های انجام شده رفع مشکلات و موانع در دستور کار قرار داده شد.
به گفته صلواتی امروز این پروژه تکمیل و بارها از مسیر بازدید شد تا ایمنی آن نیز از نزدیک سنجیده شود.
صلواتی در مورد ارزش ریالی این پروژه گفت:  بودجه اختصاص یافته برای این پروژه ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که ارزش فعلی آن هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.  
وی اظهار کرد: ۲ تقاطع در ادامه این جاده خواهیم داشت که هم اینک به شکل دوربرگردان هم سطح است؛ اما در آینده به‌شرط تأمین اعتبار تقاطع غیرهمسطح ابوزیدآباد هم که به‌نوعی دغدغه مردم است در این جاده اجرایی می‌شود.  
  مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در ادامه به برخی از پروژه‌های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: شرکت ساخت در استان اصفهان ۱۶ پروژه فعال دارد همچنین در استان‌های جنوبی کشور در بحث آزادراه‌ها ۳ پروژه آزادراهی فعال وجود دارد که پروژه‌های بزرگی محسوب می‌شوند.
صلواتی تأکید کرد: با افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز در سال جاری ۱۰ درصد به طول آزادراه‌های کشور اضافه می‌شود و مسیر اصفهان به شیراز ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود از سوی دیگر در حوزه راه‌آهن ۲ پروژه مهم در دستور کار داریم که راه‌آهن اصفهان به شهرکرد ۶۲ درصد پیشرفت زیرسازی و راه‌آهن سریع‌السیر هم در محدوده اصفهان تا قم ۷۰ درصد پیشرفت زیرسازی داشته است.
وی اضافه کرد: ۳ پروژه آزادراهی دیگر جز برنامه‌های این شرکت است و تا ۳ ماه آینده درصورتی‌که بتوانیم قرارداد مشارکت را منعقد کنیم شروع خواهد شد.
در ادامه صلواتی به ۳ مناقصه دیگر که در شمار پروژه‌های آتی استان اصفهان هستند اشاره کرد و گفت: تا ۲ ماه آینده تقاطع غیرهمسطح راوند ورودی شهر کاشان با اعتبار ۱۲۰ میلیارد که در مصوبات سفر استانی ریس‌جمهور به استان اصفهان نیز پیش‌بینی‌شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
صلواتی اظهار کرد: مسیر حنا به قدمگاه و اتصال آن به آزادراه اصفهان شیراز هم به مناقصه گذاشته شده است؛ از سوی دیگر اسناد مناقصه بن - داران و مسیر چوپانان به جندق برای رفتن به مناقصه آماده شده است. 
اصفهان مرکز ثقل حمل‌ونقل کشور 
همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل فعالیت‌های مطلوبی در استان اصفهان انجام شده است گفت: مرکز ثقل حمل‌ونقل کشور اصفهان است به همین منظور برنامه وزارت راه و شهرسازی براین‌اساس بوده تا برنامه‌های عمرانی در حوزه حمل‌ونقل اصفهان با اولویت پیگیری شود چرا که اثرات آن برای تمام کشور است.
خیراله خادمی افزود: هر محوری که از تمام نقاط ایران بیاید باید از گوشه‌ای استان اصفهان عبور کند این در حالی است که وضعیت و ظرفیت خاص این استان در بار داراست باعث شده اصفهان کانون بزرگ حمل‌ونقلی کشور قلمداد شود.
وی تصریح کرد:  ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال اجرا داریم و کل ریل کشور از ۱۰۰ سال گذشته تا کنون ۱۴ هزار کیلومتر بوده است در بخش آزادراهی نیز حدود ۲ هزار ۸۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور داریم که در تاکنون هزار و ۳۵ کیلومتر آزادراه در حال اجرا به پیمانکار سپرده شده که این رقم حدود ۴۰ درصد آزادراه‌های موجود کشور است و افزون بر ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور داریم.
وی ادامه داد: از کل مسیر ۴۵ کیلومتری حدود ۱۳ کیلومتر انجام شده و به بهره‌برداری رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار