در روزهایی که هوای اصفهان آلوده است
مدیر آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان: به علت کمبود اعتبار ۱۱ ایستگاه از ۱۴ ایستگاه سنجش کیفی هوا غیر فعال شده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵ 01 October 2022

بابک صادقیان با اشاره به اینکه ایستگاه‌های رودکی، استانداری، پروین و احمدآباد، ۴ ایستگاهی است که اداره کل محیط زیست به صورت مستقیم آن‌ها را پشتیبانی می‌کند، گفت: این اداره کل با وجود هزینه‌های زیاد تعمیر و روزآمد کردن ایستگاه ها، ۳ ایستگاه از ۴ ایستگاه زیر مجموعه اش را سرپا و فعال نگه داشته است.
وی گفت: مسئولیت پشتیبانی و روزآمد کردن سایر ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در اصفهان به عهده شهرداری اصفهان بوده، که در حال حاضر همه این ایستگاه‌ها غیرفعال است.
مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: نمایشگر وضع کیفی هوا در میدان بزرگمهر تعمیر و فعال شده، ولی نمایشگر میدان احمد آباد در حال حاضر غیر فعال بوده و نیاز به تعمیر دارد.
صادقیان در خصوص آلودگی هوای شب گذشته در منطقه شمالی شهر اصفهان هم گفت: تخلفاتی در برخی از واحد‌های صنعتی صورت می‌گیرد که دود ناشی از فعالیت شبانه و غیرقانونی این واحد‌ها در برخی از مناطق شمال اصفهان سبب آلودگی هوا می‌شود.
وی افزود: این اداره کل با پایش‌های شبانه، تخلفات واحد‌های صنعتی را رصد کرده و برخورد قانونی با آن‌ها صورت می‌گیرد.
مدیر آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: سامانه ۱۵۴۰ فوریت‌های محیط زیست استان، راه ارتباطی مردم با محیط زیست است و مردم می‌توانند هرگونه تخلفات آلودگی هوا، آلودگی آب و شکایات را به این سامانه اعلام کرده و کد رهگیری دریافت کنند تا در این خصوص پیگیری لازم صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار