مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت:تعیین تکلیف ۴۰۲ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این استان از نظر استعلام های چهار گانه انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 29 September 2022

علیرضا قاری‌قرآن اظهار داشت: بیش از ۴۲۲ هزار نفر در کل استان اصفهان برای این طرح ثبت نام کردند که در  استان  اصفهان ۴۰۲ هزار نفر تعیین تکلیف شده (استعلام چهار گانه بررسی شده)، از این تعداد بیش از ۱۳۴ هزار نفر حائز شرایط بوده و تا کنون ۱۲۴ هزار نفر افراد موثر واجد شرایط هستند که می‌توان به پروژه‌ها معرفی کرد.  

وی افزود: از این تعداد، برای ۳۲ هزار نفر افتتاح حساب شده  است که بیشتر آنها در بانک مسکن است و تلاش داریم از توان مابقی بانک‌ها نیز در این رابطه استفاده کنیم همچنین از افتتاح حساب‌های انجام شده بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر به پروژه‌ها معرفی شدند و مابقی در دست اقدام است.  

قاری‌قرآن افزود: از ثبت نام های انجام شده در کل استان به طور تقریبی نزدیک به ۵۰ درصد مربوط به شهرهای جدید است و در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز شاهین شهر از لحاظ تعداد رتبه یک را دارد و شهرهای کاشان و شهرضا در رتبه های بعدی قرار دارند.  

وی با اشاره به موضوع تامین زمین و اقدامات به عمل آمده در این زمینه بیان داشت: تا کنون ۹۱ هزار معادل واحد تامین زمین شده است که متناظر با خواسته‌ها نیست به طور مثال در شهری به زمین مازاد نیاز است و در شهری دیگر زمین مازاد بر نیاز وجود دارد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: براین اساس با توجه به جلسات کارشناسی برگزار شده برای رفع مشکلات زمین بررسی دقیق صورت پذیرفت و الگویی برای آن تعیین شد.  

به گفته وی، الگویی بر اساس واگذاری اراضی در برخی شهرها با اعمال ضریب و برای تشخیص میزان الحاق مورد نیاز با در نظر گرفتن متقاضیان موثر، مباحث توسعه ای و ارائه و به تصویب رسید.

وی گفت: مطابق با این الگو و با توجه به اینکه در هر هکتار ۲۵ خانوار ساکن می شود در صورتی که قرار است در آن شهر اراضی به صورت تک واحدی واگذار شود تعداد متقاضیان موثر بر ۲۵ تقسیم می شود در جاهایی که واگذاری ۲ طبقه باشد این عدد بر ۵۰ تقسیم شده و به این ترتیب برای سه طبقه بر ۷۵ و چهار طبقه به بالا بر ۱۰۰ تقسیم می‌شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار