استاندار اصفهان گفت: یکی از مهمترین روندهایی که در این دولت نهادینه شده نگاه به مناطق محروم است؛ تلاش می کنیم که این نگاه را در زمینه بودجه و اعتبارات نیز استمرار یابد.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ 28 September 2022

سیدرضا مرتضوی که در سیزدهمین سفر شهرستانی خود به شهرستان فریدن سفر کرده است؛ با حضور در مسجد جامع شهر داران و اقامه نماز ظهر و عصر میان مردم این شهرستان در جمع نمازگزاران گفت: عده ای به دنبال این هستند که در جامعه جا بیندازند که حکومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی توانمندی ارائه یک مدیریت مناسب برای حل کردن مسائل و مشکلات مردم را ندارد و در واقع به این بهانه به دنبال جدا کردن و تفرقه انداختن بین مردم و دین هستند.

وی ادامه داد: کاری که مردم ما در سال ۵۷ علیه نظام سلطه انجام دادند باعث شد که شیطان از غار خود به راه بیفتد و بخواهد مملکت ما را به زمین بزند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه امروزه همان کشورهایی که مدعی یک نظام یک جانبه در دنیا هستند و تلاش می کنند همه زیر سلطه آنها باشند، در کوچکترین بحران ها تاب آوری ندارند، بیان کرد: اما با پشتیبانی ۴۴ ساله مردم ما واکنش هایی که در مواقع مختلف از خود نشان دادند و با وجود تحریم ها، امروز ما در بسیاری از فناوری ها، خدمات و توانمندی ها جزو چند کشور اول دنیا قرار داریم و حتی برخی کشورها به سوی ما برای دریافت تکنولوژی دست دراز می کنند.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: در گذشته بسیاری از پزشکان هندی و پاکستانی در کشورمان خدمات درمانی ارائه می کردند اما امروز ما به یکی از قطب های گردشگری سلامت در منطقه و دنیا تبدیل شده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز دشمن نمی خواهد مردم متوجه این نقاط قوت و توانمندی ها شوند، بوق هایی درست کرده اند و با راه اندازی جار و جنجال، می کوشند تا صدای حق طلبی و حرف حق ما به گوش مردم خودمان نرسد چه برسد به دنیا.

استاندار اصفهان افزود: همانطور که دفاع مقدس در طول تاریخ و زندگی همه ائمه اطهار وجود داشت در انقلاب اسلامی نیز همین سنت برای ما رقم خورده و ما در دفاع مقدس ۴۴ ساله وارد شدیم که دشمنان با توطئه های مختلف تلاش کردند کمر کشورمان را بر زمین بزنند و پرچم ایران را در این سرزمین از اهتزار پایین بیاروند که موفق نشدند.

وی با اشاره به سیزدهمین سفر شهرستانی کاروان خدمت دولت مردمی در استان اصفهان به شهرستان فریدن، اظهار کرد: بر اساس برنامه های دبیرخانه ستاد سفر استانداری از چند ماه قبل از انجام سفر درباره آن برنامه ریزی می شود، جلساتی با حضور مسئولان استان و شهرستان برگزار و یکایک مسائل و مشکلات آنها احصا می شود تا برای هر کدام مصوبه ای تعریف شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: در ادامه در یک روز از مدیران اداره ها دعوت می شود در آن شهرستان حضور یابند و مسائل و مشکلات احصا شده را بررسی کنند و در نهایت در جلسه شورای اداری امروز عصر سعی می شود مصوباتی برای رفع آنها داشته باشم.

دکتر مرتضوی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین روندهایی که در این دولت نهادینه شده نگاه به مناطق محروم است، گفت: تلاش می کنیم که این نگاه را در زمینه بودجه و اعتبارات نیز استمرار یابد. امسال دو بند در توزیع اعتبارات استان اضافه کردیم بطوری که سهم شهرستان های محروم‌تر به تساوی با نقاط دیگر دیده نشود بلکه به عدالت دیده شود و افزایش یابد که این کار انجام شده است و در ادامه مسیر این برنامه را داریم.

وی در پایان اضافه کرد: برخی از عقب ماندگی ها در برخی مناطق و برخی توانمندی های که در طول تاریخ در برخی بخش ها ایجاد شده است را نمی توان یک شبه حل کرد و در نظر گرفت بلکه باید با برنامه و نگاه راهبردی این کار انجام شود و همت ما نیز به این سمت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار