مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، از ذخیره ۲۱۰ میلیون مترمکعبی مجموع آب سدهای بزرگ استان در پایان سال آبی گذشته (تا پایان شهریورماه) خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲ 26 September 2022

احسان الله امینی به آخرین وضعیت ذخیره آبی شش سد بزرگ استان اصفهان اشاره کرد و توضیح داد: میزان پرشدگی سدهای استان ۱۵درصد است، همچنین بررسی وضعیت سدهای استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سدها نسبت به میانگین بلندمدت با کاهشی معادل ۷۳درصد مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب در پایان سال آبی گذشته به ۱۷۶ میلیون مترمکعب رسید، اظهار کرد: ذخیره آبی سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته ۲۳درصد کاهش داشته که ذخیره آب این سد در مقایسه با متوسط بلندمدت، ۷۶ درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: در پایان سال آبی گذشته این سد ۶.۲۳ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشت و حجم آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت ۴۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به ذخیره ۱۸.۲۸ میلیون مترمکعبی سد قره‌آقاچ سمیرم در پایان سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ادامه داد: ذخیره سد حنای سمیرم در این تاریخ به ۳.۴۲میلیون مترمکعب رسید که ذخیره آبی این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۵درصد و در مقایسه با بلندمدت ۵۷درصد کاهش یافته است.

امینی اضافه کرد: سد خمیران تیران و کرون در پایان سال آبی گذشته ۱.۹۰ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشت که ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۱۸درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه سد باغکل خوانسار نیز اکنون کمتر از یک میلیون مترمکعب آب دارد، اظهار کرد: حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۱۸درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت ۴۴ درصد کاهش یافته است.

به گفته مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، سالی آبی جدید از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ در حالی آغاز شده که بارش های پاییزی با تأخیر پیش بینی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار