مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ۱۸۴ غرفه در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداران اصفهان در فضایی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ 25 September 2022

شهرام امیری با بیان اینکه دوزادهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان از هفتم تا یازدهم مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می شود، افزود: حدود ۷۰ درصد از غرفه ها و فضای این نمایشگاه به بخش صنایع دستی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه همزمان با هفته گردشگری برگزار خواهد شد، اظهار داشت: شهرداری های ۱۰ شهر در این نمایشگاه مشارکت دارند و چند نشست تخصصی از جمله میز صادرات صنایع دستی کشور و ۶ کارگاه آموزشی درباره انواع گردشگری مانند کشاورزی، مسوولیت پذیر و طبیعی نیز در کنار آن برگزار می شود.

امیری با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی صنایع دستی در این نمایشگاه ادامه داد: برندهای شناخته شده صنایع دستی در نمایشگاه حضور دارند و آیین های سنتی اقوام مختلف نیز در فضای باز آن اجرا خواهد شد.

وی به فعالیت حدود ۳۰۰ هزار نفر در بخش گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اشاره و تاکید کرد: دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اصفهان، نقطه عطفی برای امیدبخشی به فعالان این عرصه هاست.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: همچنین در این نمایشگاه، ظرفیت ها و فرصت های ناشناخته و جدیدی که در زمینه گردشگری و سرمایه گذاری بر روی آن وجود دارد به سرمایه گذاران معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشورمان با سرمایه های سرگردان و میزان بالای نقدینگی مواجه است، افزود: یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه مذکور این است که سرمایه های سرگردان به سمت صنعت گردشگری سوق پیدا کند.

امیری با اشاره به اینکه چشم انداز روشنی در صنعت گردشگری پس از دوران کرونا وجود دارد، تصریح کرد: اصفهان ظرفیت های بالایی در زمینه انواع گردشگری مانند سلامت، فرهنگی و طبیعت دارد و می توان سرمایه گذاری خوبی بر روی آنها با هدف اشتغالزایی و رونق اقتصادی داشت.

وی، توسعه متوازن گردشگری در پهنه استان را یکی از اهداف میراث فرهنگی اصفهان دانست و اضافه کرد: یکی از ظرفیت های موجود در عرصه گردشگری، تعریف مسیرهای گردشگری جدید و ارزان قیمت در سفرهای درون استانی است که شهرداری ها می توانند از این طریق به درآمدزایی خوبی برسند.

امیری، حمایت از هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری و هتلداری را از دیگر اهداف نمایشگاه مذکور خواند و گفت: اصفهان با معضلات و چالش هایی مانند خشکسالی و فرونشست زمین مواجه است بنابراین راهی به جز حرکت به سمت گردشگری و صنایع دستی و اقتصاد فرهنگی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار