استاندار اصفهان گفت: باید در بُعد تربیتی در مدارس، دانش‌آموزان به سمت به مولفه‌های دینی، اسلامی و معارف اهل بیت (ع) هدایت شوند و همزمان ارتباط با ملیت و مولفه‌های ملی در وجود آنها رشدکند.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱ 24 September 2022

سیدرضا مرتضوی افزود: اگر دانش‌آموزی نسبت به مردم و مسائل جامعه خود احساس دغدغه و تامل نکرد، از مولفه‌های هویتی دور شده و دنباله رو  هر مسلکی می‌شود.

وی اظهار داشت: اهمیت این موضوع از اول انقلاب اسلامی در جمهوری اسلامی در ساحت آموزش وپرورش به عنوان یک نگاه راهبردی وجود داشت و وجود شهدای بزرگوار همانند شهید "عزیزاللهی"که از شهدای شاخص دانش آموزی هستند گواه این مدعاست.

استاندار اصفهان افزود: دانش آموزان باید بدانند بر روی هر نیمکت و صندلی که نشسته اند و به آن تکیه زده اند جایگاه یک شهید بوده  است.

به گفته وی در نظام تعلیم و تربیت و در مسیری که برای آن تعریف شده که منبعث از آیات، روایات و سخنان بزرگان استT معارف زیادی وجود دارد که به جایگاه و اهمیت تعلیم و تربیت در کنار یکدیگر اشاره می کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این همان راهبرد اساسی است که سبب می‌شود چنین معرفتی در دل دانش‌آموزان ایجاد شود که برخی عرفا به حال یک نوجوان غبطه بخورند.

وی با تاکید بر اینکه اگر این تعلیم و تربیت در کنار آموزش نبود نمی‌توانست این مسیر را باز کند، گفت: ما باید در مسیر حرکت آموزشی خود جایگاه ویژه ای برای تربیت تعریف کنیم، علم توام با ادب ، تزکیه و تربیت از مقوله های راهبردی ساحت آموزش و پروش است.

استاندار اصفهان یادآور شد: در عالم آموزش تربیت و تزکیه مقدم بر آموزش است اگر این تزکیه اتفاق نیفتد آن علم نافع دانش آموز و  بشریت نخواهد بود و ضروری است که بخشی از ساحت تزکیه در دل و جان دانش‌آموزان رسوخ کند و با شوونات  رفتاری و مناسبات اجتماعی آنها ارتباط داشته باشد.

مرتضوی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس بعد از فراگیری کرونا، گفت: ساحت آموزش در این مدت به میدان فضای مجازی تبدیل شد و اُفت تحصیلی در بعضی دوره‌ها، مدارس و رشته‌ها در پی داشت که باید در شرایط جدید جبران مافات کنیم و از فضای به‌وجود آمده جدید برای بهره‌مندی بیشتر به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

وی یکی از برکات فضای مجازی و حضور دانش‌آموزان در خانه و کنار خانواده‌ها را  پی بردن به جایگاه و ساحت آموزش و پرورش و زحمات معلمان عنوان کرد و گفت: باید برای ارتقای جایگاه انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به تاکید دولت سیزدهم بویژه شخص رییس جمهور برای بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش گفت:در این مسیر تلاش شد تا اعتبارات خوبی برای تامین و تجهیز مدارس با همت دولت و خیران اتفاق بیفتد و قریب به ۷۰ واحد آموزشی جدید به میدان خدمت‌رسانی در آموزش و پرورش وارد شود و همچنین برای تجیهز و فراهم کردن امکانات و ابزار آموزشی هم قریب ۱۱۵ میلیارد تومان به استان اصفهان تخصیص یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار