مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر برای بیش از ۹۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان تأمین زمین شده است، گفت: بیش از ۴۲۲ هزار نفر متقاضی برای طرح جهش تولید مسکن استان اصفهان، بهره‌مند از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ 24 September 2022

علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن بزرگ‌ترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی طی چهار سال ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را با تأمین زمین و ارائه تسهیلات مدیریت می‌کند و برنامه استان اصفهان در این طرح معادل ۵.۸ درصد نسبت به کل کشور است.  

وی با بیان اینکه در سطح استان اصفهان برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد بوده و این عدد برای چهارسال به بیش از ۲۰۳ هزار و ۹۶۷ واحد می‌رسد، گفت: تمام امکانات و منابع برای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد استان اصفهان بسیج شده‌اند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مطابق با این برنامه، زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان به‌صورت سالانه یک هزار و ۷۹ هکتار بوده و در حال حاضر نیز برای بیش از ۹۱ هزار واحد در استان تأمین زمین شده است.  

وی با اشاره به اینکه تأمین مسکن متقاضیان در شهر مورد تقاضا و یا در نزدیک‌ترین شهر مجاور که امکان تأمین زمین در آن فراهم باشد، صورت می‌پذیرد، توضیح داد: سامانه طرح نهضت ملی مسکن در ابتدا برای ۴۳ شهر استان اصفهان بازگشایی شده بود که با پیشنهاد ارائه شده و پیگیری‌های ویژه انجام شده برای تمام شهرهای استان بازگشایی شد و هم‌استانی‌ها توانستند اقدام به ثبت‌نام کنند.  

قاری قرآن درباره روند و گردش اجرای کار برای متقاضیان این طرح در استان اصفهان، افزود: مطابق با مصوبه شورای مسکن استان پس از ثبت نام متقاضی در سامانه، استعلام‌های سه گانه شامل (استعلام فرم ج، استعلام اداره ثبت و استعلام بانک) انجام می‌شود و در صورت قرمز بودن این استعلام‌ها متقاضی ردخواست شده و از روند خارج می‌شود.  

وی ادامه داد: در صورت سبز بودن استعلام‌ها، پیامکی برای مراجعه متقاضی به دفتر پیشخوان دولت و بارگذاری مدارک ارسال و پس از مراجعه متقاضی و انجام اقدامات لازم، پرونده وی برای بررسی و تایید به کارگزار منتخب ارسال می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: پس از این مرحله افتتاح حساب انجام و متقاضی پیامک واریز وجه دریافت می‌کند که با واریز وجه اولیه توسط متقاضی، تخصیص پروژه برای او صورت می‌پذیرد. همچنین بقیه آورده نیز به ترتیب در پایان اجرای فوندانسیون ۱۵ درصد، پایان اسکلت و سقف ۲۵ درصد، پایان سفت کاری ۲۵ درصد، پایان نازک کاری ۲۰ درصد و در زمان تحویل واحد نیز ۱۵ درصد از متقاضی اخذ می‌شود.   

وی درباره وضعیت ثبت‌نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن استان، اظهار کرد: در حال حاضر براساس ثبت‌نام‌های انجام شده برای طرح جهش تولید مسکن استان، بیش از ۴۲۲ هزار نفر متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت‌نام کردند که تاکنون افزون بر ۱۳۵ هزار نفر حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند.   

قاری‌قرآن افزود: از متقاضیان ثبت نام شده برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان، بیش از ۴۱ هزار نفر انصراف داده و بالغ بر ۲۳۲ هزار نفر نیز به دلیل دارا نبودن شرایط لازم رد درخواست شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: خانوارهایی که تاریخ تولد فرزند سوم و یا بیشتر آنها بعد از ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ بوده برای واگذاری زمین یا واحد مسکونی به آنان، امکان ثبت‌نام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن را دارند و  براین اساس تعداد متقاضیانی که برای این طرح ثبت نام نمودند، بیش از ۳ هزار نفر در سطح استان بوده است.   

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار