مدیرکل امور عشایر اصفهان گفت: سالانه یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده‌ عشایری در این استان بمنظور برطرف کردن آسیب های ناشی از سیلاب، بهسازی و بازگشایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ 23 September 2022

مختار اسفندیاری اظهار داشت: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره کل عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می دهد.

وی با اشاره به مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری اضافه کرد: تاکنون ۱۲ ایلراه به طول یک هزار و ۹۵۰ کیلومتر در سطح استان نقشه برداری شده است.

مدیرکل امور عشایر اصفهان ادامه داد: شناسایی ۵۶ اُتراقگاه، ۷۲ منابع تامین آب و ۱۴ گلوگاه تردد از دیگر مواردی بوده که بر مبنای مطالعات و مستندسازی انجام شده است.

اسفندیاری با بیان اینکه کمبود اعتبارات مهمترین دغدغه در اجرای طرح‌هاست، اظهار داشت: امسال برای احداث ۵۰ کیلومتر جاده عشایری جدید با اعتبار ۲ میلیارد تومان برنامه ریزی شد.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای ارتقا و بهبود وضعیت زندگی عشایر تصریح کرد: شناسایی و مطالعه ظرفیت‌های مناطق عشایری و طراحی پروژه‌های قابل اجرا در این مناطق با هدف ایجاد اشتغال پایدار ضرورت دارد.

مدیرکل امور عشایر اصفهان تصریح کرد: در سال های اخیر ۵۰ هزار سیلندر گاز، یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید و ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه پکیج خورشیدی در بین عشایر استان توزیع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار