مدیر کل استاندارد اصفهان گفت: با ساخت حسگرهای اندازه‌گیری نیرو با دقت کلاس C در یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ایران جزو ۹ کشور با دانش فنی ساخت این محصول قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ 21 September 2022

محمود فرمانی در نشست مشترک با مسوولان این شهرک اعلام کرد: حسگرهای اندازه‌گیری نیرو یکی از محصولات راهبردی (استراتژیک) در حوزه اندازه‌گیری است و با تولید انبوه آن می‌توان از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری کرد.
فرمانی در نشست مشترک بین اداره کل استاندارد اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به منظور اهدای پروانه استاندارد به شرکت‌ دانش‌بنیان تولیدکننده حسگر اندازه‌گیری نیرو، گفت: تنها ۹ کشور دانش فنی ساخت این محصول را در اختیار دارند و ایران به جمع آنها پیوسته است.
بر اساس این گزارش در این نشست، شرکت آریا سنجش آسیا که موفق به ساخت حسگر اندازه‌گیری نیرو با ظرفیت ۲۵۰ تُن و دقت کلاس C (دقت یک‌هزارم) شده است، پروانه تشویقی ساخت از سوی سازمان ملی استاندارد دریافت کرد.
این حسگر اندازه‌گیری نیرو که در صنایع فولاد، پتروشیمی، ریسندگی و بافندگی و مواد غذایی کاربرد دارد، بدون اِعمال حقوق گمرکی ۲۵ درصد از نمونه خارجی ارزان تر است، همچنین علاوه بر فراهم شدن امکان تعمیر این محصول، طول عمر مفید آن از حدود هشت به ۱۵ سال افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار