معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: حدود ۶۰ درصد از کلاس‌های درس این دانشگاه بصورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود و همه امکانات لازم برای برپایی آنها در سال تحصیلی جدید فراهم شده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ 21 September 2022

غلامرضا مالکی افزود: سال تحصیلی جدید از ۲۷ شهریور در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان آغاز شد و همه کلاس ها بصورت حضوری و با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و واکسیناسیون کرونا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم در بین مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان برای برگزاری کلاس های درس بصورت حضوری وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت رشته های ارائه شده در دانشگاه علمی کاربردی، در دوران کرونا نیز کلاس های عملی در صورت امکان و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شد.

مالکی با اشاره به ارائه حدود ۳۵۰ کد رشته تحصیلی کاردانی و کارشناسی در ۲۳ مرکز زیر مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد از سرفصل های دروس این رشته ها، واحدهای عملی است.

مالکی اظهار داشت: چهار هزار و ۴۸۱ عنوان درسی در مراکز علمی کاربردی سطح استان (بدون احتساب رشته های جدید) در حال ارائه است.

وی اضافه کرد: امسال حدود ۱۲۵ کد رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی کشور تعریف شد که مراکز استان اصفهان برای ۵۷ کد رشته جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ متقاضی بودند و باید منتظر ماند تا چگونگی ثبت نام دانشجویان در آن مشخص شود.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: رشته های جدید در زمینه های مختلف مانند ورزش، سلامت، حقوق، انرژی، صنعت برق، هنر و موسیقی است و از جمله آنها می توان به کارشناسی پهپاد، پرورش اسب و مربیگری رشته های ورزشی مانند بدمینتون اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، دانشجوی خوابگاهی ندارد، افزود: از نظر فضای آموزشی و کارگاهی نیز برای شروع سال تحصیلی و برگزاری کلاس ها بصورت حضوری با مشکل خاصی مواجه نبودیم زیرا امکانات مراکز آموزشی بطور کامل توسط کمیته گسترش آموزش عالی بررسی می شود.

مالکی خاطرنشان کرد: در فصل بهار امسال نیز با توجه به ابلاغ وزارت علوم برای برگزاری کلاس های درس بصورت حضوری، اقدامات و تدابیر لازم در این زمینه در دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اصفهان انجام شد.

وی گفت: بر اساس مصوبه سال ۹۶ کلیه مراکز علمی کاربردی وابسته به وزارتخانه ها، غیر فعال شدند و مراکز علمی کاربردی فعال در حال حاضر متعلق به بخش خصوصی یا نهادهای عمومی غیر دولتی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار