مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری اصفهان گفت: زیرساخت هوشمندسازی در راستای نظارت و کنترل حمل‌ونقل بار در این سازمان به صورت تخصصی فراهم شده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 20 September 2022

سیدعلی عبداللهی اظهار کرد: سازمان حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری اصفهان یک سازمان نوپا در شهرداری اصفهان است که در سال ۹۳ نسبت به تأسیس آن اقدام شده و دارای اهمیت زیادی است، چراکه ممکن است جابه‌جایی بار و کالای درون‌شهری در سطح معابر شهر اصفهان تبعاتی برای شهروندان و یا سایر رانندگان به همراه داشته باشد.

وی افزود: مدیریت ناوگان حمل‌ونقل بار موجب می‌شود تردد آسان‌تری را در سطح معابر شاهد باشیم و اینکه در چه زمان‌ها و مکان‌هایی چه خودروهایی با چه تناژهایی بتوانند در سطح شهر تردد کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در بیانیه مأموریت این سازمان، بهبود حمل‌ونقل بار درون شهری از طریق برنامه‌ریزی جهت تقویت و توسعه ناوگان، اعمال نظارت صحیح و ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل بار همچون ایجاد پایانه‌ها، توقفگاه‌ها و باراندازها از جمله وظایف سازمان حمل‌ونقل بار ذکر شده است.

وی ادامه داد: مدیریت و نظارت خودروهای بالای ۱۰ تن که بیشتر خودروهای خاکبرداری، کمپرسی و میکسرهای حمل بتن در سطح شهر است، برعهده سازمان حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری است. تردد خودروهای سنگین با ابعاد بزرگ در سطح معابر نیاز به مدیریت بیشتری دارد از این رو نظارت و محدودیت لازم برای تردد خودروهای شش و ۱۰ تن ایجاد کردیم؛ البته کامیونت‌های کمتر از تناژ شش تن و حتی بالاتر و خودروهای حمل بار به صورت کلی مشمول این نظارت در سازمان می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طبق تکالیف ابلاغ شده از سوی قوه قضائیه و ستاد مبارزه با قاچاق کالا، شهرداری‌ها باید جهت اعمال نظارت بر حمل‌ونقل بار در سطح شهر اقداماتی انجام دهند و تمام بارهایی که در سطح شهرها جابه‌جا می‌شود، باید صدور بارنامه از جمله مبدا و مقصد، نوع، صاحب کالا و بیمه‌هایی که باید برای بار در نظر بگیرند، مشخص شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت هوشمندسازی در راستای نظارت و کنترل حمل‌ونقل بار در سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان به صورت تخصصی فراهم شده است، گفت: در حال پیگیری برای به‌روزرسانی، توسعه و پشتیبانی مربوط به سامانه‌ها هستیم، زیرا بحث نظارت حمل‌ونقل بار درون‌شهری یک کار بین‌بخشی است؛ البته برای مباحث نظارتی و میدانی به کمک سازمان فاوا، مرکز کنترل ترافیک شهرداری و پلیس راهور نیاز داریم.

عبداللهی تصریح کرد: تمام زیرساخت‌ها با محوریت سازمان حمل‌ونقل و بار توانسته است مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهر اصفهان را ساماندهی کند و در ادامه با همکاری و هم‌افزایی برنامه‌هایی که طبق سند استراتژیک این سازمان وجود دارد، مدیریت حمل‌ونقل و بار را توسعه و بهبود خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار