به گفته عضو هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن قدس اصفهان تا کنون سه مرتبه هزینه زمینی برای ساخت مسکن را پرداخت کرده ایم اما همچنان بی خانه مان هستیم.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 27 August 2022

اصغر بیات در مورد ادعای مطرح شده توضیح داد: ۲۵۰ نفر از کارکنان نساجی قدس از سال ۱۳۷۴ برای خرید زمین ثبت نام کرده اند اما تا امروز نتوانسته اند حق خود را بگیرند.

بیات تصریح کرد: هزینه ای حدود یک تا پنج میلیون تومان در سال های ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۵ پرداخت کرده اند، تا به امروز زمینی دریافت نکرده اند و حتی با وجود پیگیری های قانونی که داشته اند و در نهایت حکم به تصرف زمینی که متعلق به آنان است گرفته اند نتوانسته اند زمین را تفکیک و سند ملک خود را دریافت کرده و اقدام به ساخت نمایند.

وی اضافه کرد: زمین مورد نظراز مصلی خریداری شده، بر اساس بیع نامه، این زمین به فروشندگان طرف قرارداد کارگران شرکت قدس به مبلغ متری یک هزار و ۲۵۰ تومان خریداری شده و به کارگران هر متر این زمین پنج هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شده است.

این کارگر شرکت تعاونی قدس اصفهان تاکید کرد: در قرارداد اول زمین را مصلی ۱۵۰ میلیون تومان به شرکت تعاونی فروخته است و زمین را ۱۷۲ میلیون تومان به کارگران فروختند و با پول کارگران پول زمین را به مصلی پرداخت کرده‌اند این در حالی است که کارگران حدود ۷۱ هزار متر مربع زمین را خریداری کرده‌اند و شرکت ادعا دارد که تنها ۴۹ هزار متر مربع زمین به کارگران بدهکار است.

بیات با بیان اینکه بیش از ۳۰ نفر از همکاران ما در این 25 سال فوت کرده اند گفت: امروز بسیاری از این ۲۵۰ خانواده کارگر در بدترین زندگی وضعیت به سر می برند و پیگیری بیش از دو دهه ما برای احقاق حق کارگران نتیجه ای در بر نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از سالها پیگیری و شکایت حکم الزام به تحویل گرفته ایم اظهار کرد: مدعیان زیادی برای زمینی که به کارگران فروخته شده وجود داشت اما با پیگیری فراوان زمین را در سال ۱۳۹۰ با حکم دادگاه تجدید نظر تصرف کردیم، اما امکان ساخت فراهم نشد، شهرداری مالکیت کل زمین را خواستار شد. در حال حاضر هشت ماه است پرونده در مرحله کارشناسی سه نفره بسر می برد و متوقف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار